Tržby za 1. polrok v prípade obidvoch značiek prudko klesli, naopak, straty sa zvýšili.
Autor TASR
Bern 7. septembra (TASR) – Švajčiarski výrobcovia hodiniek Ulysse Nardin a Girard-Perregaux, ktoré patria pod skupinu Kering, zrušia približne 100 pracovných miest. Dôvodom je pokles dopytu v dôsledku pandémie nového koronavírusu.
„Náhly pokles predaja spôsobený pandémiou a následné iba mierne zotavenie sektora nás prinútilo znížiť naše výrobné kapacity," uviedlo vedenie značiek v spoločnom vyhlásení. Zrušenie približne 100 pozícií predstavuje zhruba štvrtinu celkovej pracovnej sily značiek. Ako povedal Patrick Pruniaux, od roku 2018 šéf obidvoch značiek, ekonomické dôsledky pandémie nového koronavírusu budú cítiť ešte niekoľko rokov.
Švajčiarski výrobcovia hodiniek zaznamenali počas pandémie nového koronavírusu prudký pokles dopytu, keďže obchody s luxusným tovarom sa po zavedení opatrení na zmiernenie šírenia vírusu po celom svete na dlhé týždne zatvorili. Navyše šírenie vírusu z Číny spôsobilo, že centrá luxusu ako Paríž sa tento rok museli zaobísť bez čínskych turistov. Tí patria ku kľúčovým zákazníkom, čo sa týka luxusu.
Ako uviedla skupina Kering pri zverejnení svojich polročných výsledkov v júli, značky Ulysse Nardin a Girard-Perregaux, sú po dlhých rokoch pôsobenia v náročnom trhovom prostredí v rozsiahlom transformačnom procese. Tržby za 1. polrok v prípade obidvoch značiek prudko klesli, naopak, straty sa zvýšili.
„Náhly pokles predaja spôsobený pandémiou a následné iba mierne zotavenie sektora nás prinútilo znížiť naše výrobné kapacity," uviedlo vedenie značiek v spoločnom vyhlásení. Zrušenie približne 100 pozícií predstavuje zhruba štvrtinu celkovej pracovnej sily značiek. Ako povedal Patrick Pruniaux, od roku 2018 šéf obidvoch značiek, ekonomické dôsledky pandémie nového koronavírusu budú cítiť ešte niekoľko rokov.
Švajčiarski výrobcovia hodiniek zaznamenali počas pandémie nového koronavírusu prudký pokles dopytu, keďže obchody s luxusným tovarom sa po zavedení opatrení na zmiernenie šírenia vírusu po celom svete na dlhé týždne zatvorili. Navyše šírenie vírusu z Číny spôsobilo, že centrá luxusu ako Paríž sa tento rok museli zaobísť bez čínskych turistov. Tí patria ku kľúčovým zákazníkom, čo sa týka luxusu.
Ako uviedla skupina Kering pri zverejnení svojich polročných výsledkov v júli, značky Ulysse Nardin a Girard-Perregaux, sú po dlhých rokoch pôsobenia v náročnom trhovom prostredí v rozsiahlom transformačnom procese. Tržby za 1. polrok v prípade obidvoch značiek prudko klesli, naopak, straty sa zvýšili.