Obe spoločnosti podpísali tiež dohodu o potenciálnych dodávkach zelenej ocele vyrábanej v Severnej Amerike.
Autor TASR
Štokholm 7. júna (TASR) - Švédska spoločnosť H2 Green Steel v stredu oznámila, že bude od roku 2025 dodávať nemeckému výrobcovi luxusných áut Mercedes-Benz 50.000 ton ocele vyrobenej bez použitia fosílnych palív. TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Obe spoločnosti podpísali tiež dohodu o potenciálnych dodávkach zelenej ocele vyrábanej v Severnej Amerike.
H2 Green Steel, ktorá ešte len stavia svoj prvý závod v severnom Švédsku, plánuje využívať na výrobu ocele vodík vyprodukovaný z obnoviteľných zdrojov namiesto vysoko znečisťujúceho uhlia pri tradičnej výrobe.
H2 Green Steel už získala súhlas environmentálnych úradov pre svoj závod v Bodene, ktorý by mal spustiť výrobu v roku 2025. Očakáva sa, že bude mať kapacitu až päť miliónov ton ocele ročne, uvádza spoločnosť.
Predbežná dohoda s automobilkou Mercedes-Benz "sa ďalej vyvinula do záväznej dohody v objeme približne 50.000 ton ocele ročne, ktorá sa bude vyrábať v železiarni a oceliarni H2 Green Steel na zelený vodíkový pohon v Bodene v severnom Švédsku," uviedli obe firmy v spoločnom vyhlásení.
Pri spotrebe približne 900 kilogramov ocele na jedno auto, podľa údajov z priemyslu, umožní tento kontrakt automobilke Mercedes-Benz vyrobiť približne 55.000 vozidiel s nižšou stopou oxidu uhličitého (CO2).
Mercedes-Benz predal v minulom roku približne dva milióny vozidiel.
Žiadne finančné podrobnosti transakcie neboli zverejnené. Obe strany len uviedli, že podpísali aj memorandum o porozumení o potenciálnej dodávke zelenej ocele vyrobenej v Severnej Amerike.
"Už nejaký čas hovoríme s rôznymi zainteresovanými stranami v Kanade aj v USA," povedal riaditeľ H2 Green Steel Henrik Henriksson bez ďalších podrobností.
Spoločnosť H2 Green Steel tvrdí, že jej metóda znižuje emisie o 95 % v porovnaní s tradičnou výrobou ocele.
Svetové združenie oceliarní odhaduje, že toto odvetvie sa podieľa približne 7 až 9 % na globálnych emisiách spôsobených človekom. To z neho robí jedno z najviac znečisťujúcich priemyselných odvetví.
Najväčšou prekážkou ekologickej výroby je podľa odborníkov prístup k elektrine z obnoviteľných zdrojov.
Jedným z najväčších investorov H2 Green Steel je investičná skupina pre klimatické technológie Vargas, spoluzakladateľ švédskej firmy pre elektrické batérie Northvolt.
H2 Green Steel je jednou z niekoľkých spoločností v regióne, ktoré investujú do ocele bez fosílnych palív.
Švédsky výrobca ocele SSAB sa spojil so štátnym podnikom Vattenfall a ťažobnou spoločnosťou LKAB, aby postavili pilotný závod, ktorý už vyrába dekarbonizovanú oceľ pomocou obnoviteľného vodíka. Konzorcium má otvoriť ešte väčší závod v roku 2026.
Obe spoločnosti podpísali tiež dohodu o potenciálnych dodávkach zelenej ocele vyrábanej v Severnej Amerike.
H2 Green Steel, ktorá ešte len stavia svoj prvý závod v severnom Švédsku, plánuje využívať na výrobu ocele vodík vyprodukovaný z obnoviteľných zdrojov namiesto vysoko znečisťujúceho uhlia pri tradičnej výrobe.
H2 Green Steel už získala súhlas environmentálnych úradov pre svoj závod v Bodene, ktorý by mal spustiť výrobu v roku 2025. Očakáva sa, že bude mať kapacitu až päť miliónov ton ocele ročne, uvádza spoločnosť.
Predbežná dohoda s automobilkou Mercedes-Benz "sa ďalej vyvinula do záväznej dohody v objeme približne 50.000 ton ocele ročne, ktorá sa bude vyrábať v železiarni a oceliarni H2 Green Steel na zelený vodíkový pohon v Bodene v severnom Švédsku," uviedli obe firmy v spoločnom vyhlásení.
Pri spotrebe približne 900 kilogramov ocele na jedno auto, podľa údajov z priemyslu, umožní tento kontrakt automobilke Mercedes-Benz vyrobiť približne 55.000 vozidiel s nižšou stopou oxidu uhličitého (CO2).
Mercedes-Benz predal v minulom roku približne dva milióny vozidiel.
Žiadne finančné podrobnosti transakcie neboli zverejnené. Obe strany len uviedli, že podpísali aj memorandum o porozumení o potenciálnej dodávke zelenej ocele vyrobenej v Severnej Amerike.
"Už nejaký čas hovoríme s rôznymi zainteresovanými stranami v Kanade aj v USA," povedal riaditeľ H2 Green Steel Henrik Henriksson bez ďalších podrobností.
Spoločnosť H2 Green Steel tvrdí, že jej metóda znižuje emisie o 95 % v porovnaní s tradičnou výrobou ocele.
Svetové združenie oceliarní odhaduje, že toto odvetvie sa podieľa približne 7 až 9 % na globálnych emisiách spôsobených človekom. To z neho robí jedno z najviac znečisťujúcich priemyselných odvetví.
Najväčšou prekážkou ekologickej výroby je podľa odborníkov prístup k elektrine z obnoviteľných zdrojov.
Jedným z najväčších investorov H2 Green Steel je investičná skupina pre klimatické technológie Vargas, spoluzakladateľ švédskej firmy pre elektrické batérie Northvolt.
H2 Green Steel je jednou z niekoľkých spoločností v regióne, ktoré investujú do ocele bez fosílnych palív.
Švédsky výrobca ocele SSAB sa spojil so štátnym podnikom Vattenfall a ťažobnou spoločnosťou LKAB, aby postavili pilotný závod, ktorý už vyrába dekarbonizovanú oceľ pomocou obnoviteľného vodíka. Konzorcium má otvoriť ešte väčší závod v roku 2026.