Lokalitu na prvý obchod spoločnosť zatiaľ nevybrala, ale informovala, že po získaní povolenia už bude celý proces jednoduchší.
Autor TASR
Štokholm 12. februára (TASR) - Švédsky módny reťazec Hennes & Mauritz (H&M) otvorí v Indii tento rok svoj prvý obchod. Spoločnosť uviedla, že koncom minulého roka získala od indických úradov všetky potrebné povolenia na investovanie v krajine. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Druhý najväčší módny reťazec na svete je tak ďalším, ktorý využíva otváranie sa tretej najväčšej ázijskej ekonomiky zahraničnému maloobchodu. Ako povedal výkonný riaditeľ H&M Karl-Johan Persson, "India je mimoriadne zaujímavý trh s obrovským potenciálom".
Konečný súhlas s investíciou získala spoločnosť od indickej vlády minulý rok v decembri. Do 50 obchodov plánuje investovať okolo 100 miliónov eur. Lokalitu na prvý obchod zatiaľ nevybrala, ale informovala, že po získaní povolenia už bude celý proces jednoduchší.
Švédska spoločnosť zvýšila za posledných 10 rokov počet svojich obchodov takmer trojnásobne na vyše 3100 v 53 krajinách. No čo sa týka rozvíjajúcich sa trhov ako India, v tomto smere výrazne zaostáva za svojím konkurentom, španielskym odevným reťazcom Inditex. Zatiaľ čo španielska firma s približne 6000 obchodmi v 86 krajinách realizuje v ázijských štátoch až 20 % z celkového objemu tržieb, H&M iba 6 %.
Druhý najväčší módny reťazec na svete je tak ďalším, ktorý využíva otváranie sa tretej najväčšej ázijskej ekonomiky zahraničnému maloobchodu. Ako povedal výkonný riaditeľ H&M Karl-Johan Persson, "India je mimoriadne zaujímavý trh s obrovským potenciálom".
Konečný súhlas s investíciou získala spoločnosť od indickej vlády minulý rok v decembri. Do 50 obchodov plánuje investovať okolo 100 miliónov eur. Lokalitu na prvý obchod zatiaľ nevybrala, ale informovala, že po získaní povolenia už bude celý proces jednoduchší.
Švédska spoločnosť zvýšila za posledných 10 rokov počet svojich obchodov takmer trojnásobne na vyše 3100 v 53 krajinách. No čo sa týka rozvíjajúcich sa trhov ako India, v tomto smere výrazne zaostáva za svojím konkurentom, španielskym odevným reťazcom Inditex. Zatiaľ čo španielska firma s približne 6000 obchodmi v 86 krajinách realizuje v ázijských štátoch až 20 % z celkového objemu tržieb, H&M iba 6 %.