Bankrot Proterra prišiel "v absolútne najhoršom čase, keď sa mala zvýšiť produkcia", skonštatoval holding Byggmästare Anders J Ahlström, jeden z najväčších akcionárov Volty.
Autor TASR
Štokholm 17. októbra (TASR) - Švédsky výrobca elektrických nákladných vozidiel Volta Trucks v utorok oznámil, že plánuje vyhlásiť bankrot. Dôvodom sú problémy s dodávateľmi, ktoré sťažili startupu snahu získať finančné prostriedky. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a Bloomberg.
Spoločnosť Volta, ktorá má sídlo vo Švédsku a má tiež prevádzky v Spojenom kráľovstve, uviedla, že augustový bankrot dodávateľa dielov pre elektrické vozidlá Proterra a neistota v prípade dodávateľa batérií obmedzili jej výrobu a sťažili získanie kapitálu.
Kolaps Proterra spôsobil, že automobilka nesplnila výrobné ciele, čo "negatívne ovplyvnilo našu schopnosť získať dostatočný kapitál v už aj tak náročnom prostredí", uviedlo vo vyhlásení predstavenstvo spoločnosti Volta.
Bankrot Proterra prišiel "v absolútne najhoršom čase, keď sa mala zvýšiť produkcia", skonštatoval holding Byggmästare Anders J Ahlström, jeden z najväčších akcionárov Volty.
Volta vlani v novembri získala finančné prostriedky v hodnote približne 600 miliónov eur, keď sa pripravovala na odovzdanie svojich prvých nákladných vozidiel. Spoločnosť, ktorá zamestnáva približne 850 ľudí, plánovala podľa generálneho riaditeľa Essa Al-Saleha v roku 2024 prvú verejnú ponuku akcií.
Problémy s dodávateľským reťazcom a nedostatok kľúčových častí však poškodili jej vyhliadky. Volta je jedným z niekoľkých švédskych startupov, ktoré sa pokúšajú o udržateľnú dopravu v krajine, kde majú výrobca nákladných vozidiel Volvo AB a Scania, dcérska firma Volkswagenu, dlhú históriu.
Byggmästare vlastnil k 30. júnu približne 10 % akcií spoločnosti, pričom tento podiel je teraz bezcenný. V 3. štvrťroku investoval tiež približne 4 milióny eur do zabezpečenej pôžičky pre Voltu, uviedla holdingová spoločnosť a dodala, že hodnotu pôžičky je teraz ťažké posúdiť.
Spoločnosť Volta, ktorá má sídlo vo Švédsku a má tiež prevádzky v Spojenom kráľovstve, uviedla, že augustový bankrot dodávateľa dielov pre elektrické vozidlá Proterra a neistota v prípade dodávateľa batérií obmedzili jej výrobu a sťažili získanie kapitálu.
Kolaps Proterra spôsobil, že automobilka nesplnila výrobné ciele, čo "negatívne ovplyvnilo našu schopnosť získať dostatočný kapitál v už aj tak náročnom prostredí", uviedlo vo vyhlásení predstavenstvo spoločnosti Volta.
Bankrot Proterra prišiel "v absolútne najhoršom čase, keď sa mala zvýšiť produkcia", skonštatoval holding Byggmästare Anders J Ahlström, jeden z najväčších akcionárov Volty.
Volta vlani v novembri získala finančné prostriedky v hodnote približne 600 miliónov eur, keď sa pripravovala na odovzdanie svojich prvých nákladných vozidiel. Spoločnosť, ktorá zamestnáva približne 850 ľudí, plánovala podľa generálneho riaditeľa Essa Al-Saleha v roku 2024 prvú verejnú ponuku akcií.
Problémy s dodávateľským reťazcom a nedostatok kľúčových častí však poškodili jej vyhliadky. Volta je jedným z niekoľkých švédskych startupov, ktoré sa pokúšajú o udržateľnú dopravu v krajine, kde majú výrobca nákladných vozidiel Volvo AB a Scania, dcérska firma Volkswagenu, dlhú históriu.
Byggmästare vlastnil k 30. júnu približne 10 % akcií spoločnosti, pričom tento podiel je teraz bezcenný. V 3. štvrťroku investoval tiež približne 4 milióny eur do zabezpečenej pôžičky pre Voltu, uviedla holdingová spoločnosť a dodala, že hodnotu pôžičky je teraz ťažké posúdiť.