Počet patentov, ktoré by zlepšovali činnosť klasických spaľovacích motorov, stagnuje.
Autor TASR
Bergisch Gladbach 31. júla (TASR) - Napriek úvodnému zdržaniu vývoja alternatívneho pohonu pre automobily sa vývojové oddelenia globálnych automobiliek teraz venujú úlohe s vysokým nasadením. Informuje o tom DPA. Vlani sa 85 % ich patentov vzťahovalo práve na alternatívny pohon a elektrické motory. Počet patentov, ktoré by zlepšovali činnosť klasických spaľovacích motorov, stagnuje.
Agentúra čerpá informácie zo štúdie o podaných patentoch automobiliek, ktorú za rok 2014 vypracoval nemecký Center of Automotive Management (CAM) Vysokej školy v Bergisch Gladbachu. Verejnosti ju centrum sprístupnilo dnes.
Autor štúdie Stefan Bratzel charakterizoval situáciu ako "prelomovú" najmä v oblasti hybridných pohonov. Z 13.300 priznaných patentov sa 6000 zaoberalo zlepšením súčinnosti klasického pohonu a hybridného systému. Vyše 4000 patentov zlepšovalo výkony elektrických motorov do áut.
Problematika spaľovacích komôr, v ktorých by sa vodík menil na energiu, zostáva celkom v úzadí. Takto orientovaný vývoj zodpovedá všeobecnému názoru odborníkov, že vývoj k čistému elektropohonu áut pôjde najprv cez medzistupeň alternatívneho pohonu.
Podiel Toyoty na podaných patentoch dosiahol 26 %. Japonci spolu s Volkswagenom a automobilkou General Motors majú spolu v počte patentov na úspornejšie neklasické motory výraznú prevahu.
Agentúra čerpá informácie zo štúdie o podaných patentoch automobiliek, ktorú za rok 2014 vypracoval nemecký Center of Automotive Management (CAM) Vysokej školy v Bergisch Gladbachu. Verejnosti ju centrum sprístupnilo dnes.
Autor štúdie Stefan Bratzel charakterizoval situáciu ako "prelomovú" najmä v oblasti hybridných pohonov. Z 13.300 priznaných patentov sa 6000 zaoberalo zlepšením súčinnosti klasického pohonu a hybridného systému. Vyše 4000 patentov zlepšovalo výkony elektrických motorov do áut.
Problematika spaľovacích komôr, v ktorých by sa vodík menil na energiu, zostáva celkom v úzadí. Takto orientovaný vývoj zodpovedá všeobecnému názoru odborníkov, že vývoj k čistému elektropohonu áut pôjde najprv cez medzistupeň alternatívneho pohonu.
Podiel Toyoty na podaných patentoch dosiahol 26 %. Japonci spolu s Volkswagenom a automobilkou General Motors majú spolu v počte patentov na úspornejšie neklasické motory výraznú prevahu.