Spoločnosť tento typ inovácií podporuje, vytvára pre autorov zaujímavej myšlienky priestor, ako overiť jej prínos formou malého projektu.
Autor TASR
Košice 24. februára (TASR) - Slovenská pobočka medzinárodnej IT spoločnosti T-Systems prispieva podľa vyjadrenia riaditeľa pre strategický rozvoj a inovácie Martina Džbora k rozvoju svojej materskej skupiny najmä prostredníctvom vysokej kvality dodávaných IKT služieb za konkurenčnú cenu. Aby dokázala dlhodobo udržiavať svoju pozíciu, T-Systems Slovakia aktívne podporuje inovatívne prístupy a zlepšenia vedúce k zvýšeniu kvality, automatizácie a spokojnosti zákazníkov. "Inovácie sú smerované skôr do oblasti procesov a služieb, cieľom firmy teda nie je prichádzať s novými produktmi, ale dosiahnuť ich optimalizáciu prostredníctvom zlepšených procesov a obsahu služieb," povedal Džbor.
Jedným z príkladov procesnej inovácie je zavedenie takzvaného 4 Eyes princípu, vďaka ktorému došlo v procese riadenia zmien v globálnej IKT infraštruktúre skupiny k výraznému zníženiu počtu porúch vznikajúcich ako následok chybne či neúplne vykonanej zmeny.
Spoločnosť tento typ inovácií podporuje, vytvára pre autorov zaujímavej myšlienky priestor, ako overiť jej prínos formou malého projektu. "Autor myšlienky projekt aktívne vedie s podporou špecialistov z iných oddelení. Takéto projekty sú pravidelne vyhodnocované a ak pilot ukazuje dobré výsledky, dochádza k implementácii zlepšenia postupne na úrovni niekoľkých tímov až do celej firmy lokálne," dodal Džbor.
Najlepšie myšlienky potom pôvodní autori môžu realizovať aj v širšom kontexte, v iných pobočkách či dokonca globálne, čo bol aj prípad zmieneného 4 Eyes princípu. Týmto spôsobom došlo vo firme k niekoľkým inováciám, ktoré zaznamenali úspech aj na globálnej úrovni. V roku 2011 sa začal tím nadšencov zaujímať o oblasť takzvaných teleprezenčných zariadení a navrhol prepojenie teleprezenčných miestností s mobilnými zariadeniami. Postupne tím rozpracovával myšlienku cez série pilotov, získal grant na dve štúdie uskutočniteľnosti od globálnych oddelení firmy a celá inovácia vyvrcholila v roku 2013, keď bol na Slovensku ako vôbec v prvej "produkčnej" krajine, založený tím inžinierov venujúci sa výlučne vývoju novej teleprezenčnej platformy pre celú globálnu skupinu," objasnil šéf pre strategický rozvoj a inovácie.
Podľa Džbora sú zlepšenia procesov a služieb menej viditeľné formy inovácie. "Zlepšovanie našich procesov je beh na dlhú trať, jeho výsledkom zvyčajne nie je ten typ ovácií, čo sprevádza nové produkty od lídrov IT priemyslu. Je to skôr práca nasmerovaná dovnútra firmy - tento typ inovácií je možný prakticky odkiaľkoľvek, bez rozsiahlych počiatočných investícií do vybavenia či laboratórií. Podobne vedia k nemu prispieť aj bežní zamestnanci, aj keď slovo bežní asi nie je úplne na mieste, keďže tento typ inovácií závisí najmä od nadšenia pre vec, od ochoty jednotlivca ísť tak trochu proti prúdu priemernosti. T-Systems Slovakia považuje práve túto cestu za správnu pre dlhodobú udržateľnosť a rozvoj smerom k činnostiam a službám s vyššou pridanou hodnotou," uzavrel Džbor.
Jedným z príkladov procesnej inovácie je zavedenie takzvaného 4 Eyes princípu, vďaka ktorému došlo v procese riadenia zmien v globálnej IKT infraštruktúre skupiny k výraznému zníženiu počtu porúch vznikajúcich ako následok chybne či neúplne vykonanej zmeny.
Spoločnosť tento typ inovácií podporuje, vytvára pre autorov zaujímavej myšlienky priestor, ako overiť jej prínos formou malého projektu. "Autor myšlienky projekt aktívne vedie s podporou špecialistov z iných oddelení. Takéto projekty sú pravidelne vyhodnocované a ak pilot ukazuje dobré výsledky, dochádza k implementácii zlepšenia postupne na úrovni niekoľkých tímov až do celej firmy lokálne," dodal Džbor.
Najlepšie myšlienky potom pôvodní autori môžu realizovať aj v širšom kontexte, v iných pobočkách či dokonca globálne, čo bol aj prípad zmieneného 4 Eyes princípu. Týmto spôsobom došlo vo firme k niekoľkým inováciám, ktoré zaznamenali úspech aj na globálnej úrovni. V roku 2011 sa začal tím nadšencov zaujímať o oblasť takzvaných teleprezenčných zariadení a navrhol prepojenie teleprezenčných miestností s mobilnými zariadeniami. Postupne tím rozpracovával myšlienku cez série pilotov, získal grant na dve štúdie uskutočniteľnosti od globálnych oddelení firmy a celá inovácia vyvrcholila v roku 2013, keď bol na Slovensku ako vôbec v prvej "produkčnej" krajine, založený tím inžinierov venujúci sa výlučne vývoju novej teleprezenčnej platformy pre celú globálnu skupinu," objasnil šéf pre strategický rozvoj a inovácie.
Podľa Džbora sú zlepšenia procesov a služieb menej viditeľné formy inovácie. "Zlepšovanie našich procesov je beh na dlhú trať, jeho výsledkom zvyčajne nie je ten typ ovácií, čo sprevádza nové produkty od lídrov IT priemyslu. Je to skôr práca nasmerovaná dovnútra firmy - tento typ inovácií je možný prakticky odkiaľkoľvek, bez rozsiahlych počiatočných investícií do vybavenia či laboratórií. Podobne vedia k nemu prispieť aj bežní zamestnanci, aj keď slovo bežní asi nie je úplne na mieste, keďže tento typ inovácií závisí najmä od nadšenia pre vec, od ochoty jednotlivca ísť tak trochu proti prúdu priemernosti. T-Systems Slovakia považuje práve túto cestu za správnu pre dlhodobú udržateľnosť a rozvoj smerom k činnostiam a službám s vyššou pridanou hodnotou," uzavrel Džbor.