Banka ani polícia nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii.
Autor TASR
Bratislava 25. júna (TASR) – Na Slovensku sa objavili pokusy telefonicky získať citlivé bankové informácie. Podvodníci sa pri týchto vishingových útokoch usilujú u svojej obete vytvoriť pocit dôvery a naliehavosti a najnovšie sa vydávajú za kriminálnu políciu, upozornila v piatok Tatra banka.
Útočníci sa usilujú od klienta získať dôverné informácie týkajúce sa jeho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva. „Podvodník, aby pôsobil dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa klientovi predstavia ako call centrum Tatra banky. V skutočnosti ide o spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky,“ upozornila hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.
Banka ani polícia podľa hovorkyne nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Žiaranová požiadala klientov, aby v prípade, ak sa stretnú s týmto typom podvodného konania, kontaktovali finančnú inštitúciu na adrese issecurity@tatrabanka.sk alebo prostredníctvom služby DIALOG Live.
Útočníci sa usilujú od klienta získať dôverné informácie týkajúce sa jeho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva. „Podvodník, aby pôsobil dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa klientovi predstavia ako call centrum Tatra banky. V skutočnosti ide o spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky,“ upozornila hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.
Banka ani polícia podľa hovorkyne nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Žiaranová požiadala klientov, aby v prípade, ak sa stretnú s týmto typom podvodného konania, kontaktovali finančnú inštitúciu na adrese issecurity@tatrabanka.sk alebo prostredníctvom služby DIALOG Live.