Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Ekonomika

Tencent Holdings zaznamenal v 2. kvartáli nárast tržieb aj zisku

Na snímke muž jazdí okolo sídla spoločnosti Tencent v Pekingu. Foto: TASR/AP

Správu o lepších ako očakávaných príjmoch však zatienili reštrikcie, ktorým Tencent, presnejšie jeho aplikácia WeChat, čelí v USA.

Hongkong 13. augusta (TASR) - Čínsky technologický gigant Tencent Holdings zaznamenal v 2. kvartáli 2020 nárast zisku, ktorý prekonal aj odhady analytikov. A jeho tržby stúpli najviac za dva roky. Pod tieto výsledky sa podpísala najmä divízia hier, zatiaľ čo v reklame sa objavili určité slabiny.

Správu o lepších ako očakávaných príjmoch však zatienili reštrikcie, ktorým Tencent, presnejšie jeho aplikácia WeChat, čelí v USA. Prezident Donald Trump minulý týždeň nariadil zakázať akékoľvek transakcie súvisiace s WeChat, veľmi populárnou aplikáciou na posielanie správ, a tiež s čínskou aplikáciou na zdieľanie videí TikTok. Nariadenie má nadobudnúť platnosť v septembri.

Z hospodárskych výsledkov Tencentu vyplýva, že v 2. štvrťroku sa jeho tržby zvýšili na 114,88 miliardy jüanov (14,05 miliardy eur) z vlaňajších 112,72 miliardy CNY. To predstavuje medziročný nárast o 29 %, najrýchlejší od 2. štvrťroka 2018.

Zisk pripadajúci akcionárom stúpol o 37 % na 33,1 miliardy CNY z 27,56 miliardy CNY pred rokom.

Tržby z on-line hier, jednej z najdôležitejších divízií Tencentu, medziročne vzrástli o 40 % na 38,29 miliardy CNY. Divíziu hier podporili už v 1. štvrťroku blokády na zabránenie šíreniu nového koronavírusu, keďže ľudia, ktorí museli zostať doma, si krátili čas hrami. Tencent následne upozornil, že po upokojení situácie sa tržby v tejto divízii v budúcnosti "normalizujú".

Tencent spresnil, že tržby z hier pre smartfóny dosiahli v 2. kvartáli 35,99 miliardy CNY, čo bolo o 62 % viac ako pred rokom, zatiaľ čo tržby z počítačových hier klesli o viac ako 6 %.

Aj príjmy zo sociálnych sietí sa medziročne zvýšili o 29 % na 26,71 miliardy CNY. Ale nárast tržieb z reklamy o 13 % na 18,55 miliardy CNY zaostal za odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby 20,27 miliardy CNY. A bol tiež pomalší ako vlaňajší rast tržieb o 32 %.

Pod toto spomalenie sa podpísal 25 % pokles príjmov z mediálnej reklamy, ktorý sa vzťahuje na reklamu v službe Tencent Video.

(1 EUR = 8,1758 CNY)