Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

Tesco sa stará o zdravie zákazníkov i planéty

Tesco sa stará o zdravie zákazníkov i planéty, podporilo novú iniciatívu EÚ Foto: TESCO SR

Podporilo novú iniciatívu EÚ.

Bratislava 6. júla (OTS) - Spoločnosť Tesco sa stala jedným z prvých signatárov nového Kódexu Európskej únie pre zodpovedné obchodné a marketingové praktiky. Kódex patrí medzi prvotné konkrétne kroky v rámci stratégie Európskej komisie známej pod názvom ”Z farmy na stôl” (Farm to Fork Strategy), ktorá je súčasťou Európskej zelenej dohody. Združuje popredných spracovateľov potravín, prevádzkovateľov stravovacích služieb a maloobchodníkov s cieľom podporiť zmeny, ktoré prispejú k väčšej udržateľnosti európskeho potravinového systému.

Všetci signatári kódexu sa verejne zaviazali, že podniknú kroky, aby urýchlili prechod k udržateľnejším a zdravším potravinám. Spoločnosť Tesco prichádza s tromi záväzkami:
1. Znížiť množstvo emisií a dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050.
2. Pomôcť zákazníkom stravovať sa zdravšie zvýšením podielu predaja zdravých výrobkov, zvýšením predaja rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 o 300 % a ponukou zdravších produktov vlastnej značky Tesco prostredníctvom zmeny receptúry.
3. Znížiť množstvo potravinového odpadu vo svojich vlastných prevádzkach a spoluprácou s dodávateľmi aj v dodávateľskom reťazci na polovicu do roku 2030.

Potraviny sú stredobodom mnohých výziev v oblasti udržateľnosti. Plne podporujeme všetky aktivity zamerané na zvýšenie udržateľnosti naprieč celým potravinovým reťazcom a sme hrdí, že patríme medzi prvých signatárov tohto významného kódexu. Transformácia európskeho potravinového systému je potrebná a len spoluprácou naprieč krajinami a sektormi, dokážeme dosiahnuť potrebnú zmenu, a to tak pre naše zdravie, ako aj pre zdravie planéty,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

Viac informácií:
• Kódex bol počas posledných mesiacov vytváraný Európskou komisiou v spolupráci s európskymi maloobchodníkmi, výrobcami potravín, prevádzkovateľmi stravovacích služieb a ďalšími organizáciami.
• Tesco bolo prvým maloobchodníkom v strednej Európe, ktorý zverejnil a naďalej ako jediný zverejňuje údaje o potravinovom odpade zo svojich prevádzok, a podarilo sa mu dosiahnuť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN znížiť potravinový odpad do roku 2030 o polovicu. Tescu sa to podarilo dokonca o 11 rokov skôr, ako stanovila OSN a potravinový odpad spoločnosť znížila o 69 % v porovnaní s východiskovým rokom 2016/17.
• Tesco tiež nedávno predstavilo nové ambiciózne záväzky, ktoré zákazníkom pomôžu stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. Záväzky zahŕňajú - zvýšiť podiel predaja zdravých produktov na základe odmerania ich nutričnej hodnoty a stanoviť cieľ pre zdravé výrobky do konca roka 2022, zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 o 300 % a ponúkať zdravšie produkty vlastnej značky Tesco prostredníctvom zmeny receptúry vrátane odstránenia soli, tuku a cukru všade tam, kde je to možné bez zmeny chuti, a zvýšenia obsahu ovocia, zeleniny a vlákniny.
• V roku 2009 sa Tesco stalo prvou spoločnosťou na svete, ktorá si stanovila ambíciu dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050. V súčasnosti pracuje na urýchlení dosiahnutia tejto ambície.
Tieto tri záväzky sa týkajú konkrétne spoločností Tesco v strednej Európe - Českej republike, Slovensku a Maďarsku.

Viac informácií o udržateľnom podnikaní Tesca na Slovensku je k dispozícii na tejto webstránke.