Správa o kontrole vozidiel modelu S oslabila akcie automobilky.
Autor TASR
Palo Alto 23. novembra (TASR) - Kalifornská automobilka Tesla Motors zvoláva do svojich opravovní, ktorých má na svete takmer 125, všetkých 90.000 predaných elektromobilov modelu S, vyrobených od roku 2012. Informovali o tom agentúra Reuters a nemecká spravodajská televízia N24.
Niektoré luxusné autá, ktoré podľa kvality vnútorného vybavenia stoja od 70.000 do 130.000 USD (65.434 až 121.631 eur) nemajú dostatočne silné predné záchranné pásy. Správu o nevyhnutnosti kontroly pásov zverejnil výrobca v piatok (20.11.). Ich nespoľahlivosť sa zistila po ojedinelej havárii modelu S v Európe. Vedenie Tesly vo vyhlásení uviedlo, že teraz z bezpečnostných dôvodov dá preveriť všetky predané vozidlá modelu, hoci zatiaľ nedošlo k ani jednej kolízii, pri ktorej by pásy nefungovali spoľahlivo.
Správa o kontrole vozidiel modelu S oslabila akcie automobilky o takmer 4 % na 217 USD.
Tesla vlani kontrolovala a v prípade nevyhnutnosti aj opravovala chybu na systéme nabíjania batérií vyše 29.000 vozidiel modelu S, ktorá mohla spôsobiť požiar vozidla. V roku 2013 malo nedotačne upevnené konzoly zadných sedadiel. Do firemných servisov prišlo 1228 vozidiel.
Tesla, ak je to nevyhnutné, môže poslať svojich technikov a opravárov domov k zákazníkom. Iné automobilky v prípade zvolávacích akcií zverujú kontroly a opravy svojich vozidiel servisným sieťam dílerov automobilov.
Niektoré luxusné autá, ktoré podľa kvality vnútorného vybavenia stoja od 70.000 do 130.000 USD (65.434 až 121.631 eur) nemajú dostatočne silné predné záchranné pásy. Správu o nevyhnutnosti kontroly pásov zverejnil výrobca v piatok (20.11.). Ich nespoľahlivosť sa zistila po ojedinelej havárii modelu S v Európe. Vedenie Tesly vo vyhlásení uviedlo, že teraz z bezpečnostných dôvodov dá preveriť všetky predané vozidlá modelu, hoci zatiaľ nedošlo k ani jednej kolízii, pri ktorej by pásy nefungovali spoľahlivo.
Správa o kontrole vozidiel modelu S oslabila akcie automobilky o takmer 4 % na 217 USD.
Tesla vlani kontrolovala a v prípade nevyhnutnosti aj opravovala chybu na systéme nabíjania batérií vyše 29.000 vozidiel modelu S, ktorá mohla spôsobiť požiar vozidla. V roku 2013 malo nedotačne upevnené konzoly zadných sedadiel. Do firemných servisov prišlo 1228 vozidiel.
Tesla, ak je to nevyhnutné, môže poslať svojich technikov a opravárov domov k zákazníkom. Iné automobilky v prípade zvolávacích akcií zverujú kontroly a opravy svojich vozidiel servisným sieťam dílerov automobilov.