Tesla mieni pokračovať v spolupráci s Daimlerom a v súčasnosti rokuje aj s BMW o partnerstve pri vývoji technológií batérií a nabíjacích staníc.
Autor TASR
Hamburg 23. novembra (TASR) - Americký výrobca elektromobilov Tesla plánuje v Nemecku postaviť továreň na výrobu akumulátorov. "Vychádzam z toho, že Tesla v dlhodobom horizonte postaví fabriku na batérie v Nemecku," povedal šéf Tesly Elon Musk v rozhovore pre časopis Spiegel. Informoval o tom portál Spiegel Online.
Musk vytkol nemeckým automobilkám nedostatočnú snahu o technologický rozvoj. "Nemecký automobilový priemysel by mal investovať oveľa viac energie do vývoja batérií, má na to najlepšie predpoklady," povedal Musk. Pritom len minulý týždeň prišli správy, že Daimler mieni zatvoriť jedinú továreň na batérie pre elektromobily v Nemecku.
Tesla mieni pokračovať v spolupráci s Daimlerom a v súčasnosti rokuje aj s BMW o partnerstve pri vývoji technológií batérií a nabíjacích staníc. Zaujímavou súčasťou spolupráce by mohla byť výroba uhlíkových vlákien, ktoré by sa vzhľadom na nízku hmotnosť a vysokú pevnosť stali vhodným materiálom na karosérie.
Musk sa skepticky postavil k zámerom Toyoty, ktorá nedávno predstavila prvé sériové vozidlo na palivové články. Ide o model Mirai (z japonštiny budúcnosť), z ktorého sa zatiaľ predalo len niekoľko kusov v Japonsku. "Nedáva to absolútne žiadny zmysel," vyjadril sa šéf Tesly. Pohon je podľa neho mimoriadne neefektívny a elektromobil s palivovým článkom v konečnom dôsledku spotrebuje trikrát viac energie než auto s batériou.
Odmieta aj plug-in hybridy, čiže vozidlá poháňané kombináciou elektrického a spaľovacieho motora. "Je to ako obojživelné vozidlo: nie je ideálne vo vode ani na zemi," dodal Musk.
Musk vytkol nemeckým automobilkám nedostatočnú snahu o technologický rozvoj. "Nemecký automobilový priemysel by mal investovať oveľa viac energie do vývoja batérií, má na to najlepšie predpoklady," povedal Musk. Pritom len minulý týždeň prišli správy, že Daimler mieni zatvoriť jedinú továreň na batérie pre elektromobily v Nemecku.
Tesla mieni pokračovať v spolupráci s Daimlerom a v súčasnosti rokuje aj s BMW o partnerstve pri vývoji technológií batérií a nabíjacích staníc. Zaujímavou súčasťou spolupráce by mohla byť výroba uhlíkových vlákien, ktoré by sa vzhľadom na nízku hmotnosť a vysokú pevnosť stali vhodným materiálom na karosérie.
Musk sa skepticky postavil k zámerom Toyoty, ktorá nedávno predstavila prvé sériové vozidlo na palivové články. Ide o model Mirai (z japonštiny budúcnosť), z ktorého sa zatiaľ predalo len niekoľko kusov v Japonsku. "Nedáva to absolútne žiadny zmysel," vyjadril sa šéf Tesly. Pohon je podľa neho mimoriadne neefektívny a elektromobil s palivovým článkom v konečnom dôsledku spotrebuje trikrát viac energie než auto s batériou.
Odmieta aj plug-in hybridy, čiže vozidlá poháňané kombináciou elektrického a spaľovacieho motora. "Je to ako obojživelné vozidlo: nie je ideálne vo vode ani na zemi," dodal Musk.