Samotná Tesla podľa odhadov nemeckého ministerstva hospodárstva investuje do závodu na výrobu batérií 5 miliárd eur.
Autor TASR
Berlín 26. novembra (TASR) - Americký výrobca elektromobilov Tesla mal dostať 1,14 miliardy eur z fondov Európskej únie (EÚ) pre svoj závod na výrobu batérií v Grünheide v Brandenbursku. Rozhodnúť o tom by sa malo do konca roka.
"Tesla informovala spolkové ministerstvo hospodárstva a ministerstvo hospodárstva Brandenburska, že sťahuje svoju žiadosť IPCEI o štátne financovanie továrne na batérie v Grünheide," uviedol hovorca Tesly s odkazom na európske dotácie pridelené na tzv. dôležité projekty spoločného európskeho záujmu.
Stavebné plány závodu nebudú rozhodnutím dotknuté, povedal hovorca. Šéf spoločnosti Elon Musk sa netají tým, že je proti dotáciám.
"Vždy to bol názor spoločnosti Tesla, že všetky dotácie by sa mali odstrániť," napísal Musk na sociálnej sieti Twitteri v reakcii na poznámku iného užívateľa po tom, čo Tesla oznámila, že stiahla svoju žiadosť o financovanie.
"To by však muselo zahŕňať aj masívne dotácie pre ropu a plyn. Z nejakého dôvodu to vlády nechcú urobiť," dodal Musk, pričom sa odklonil od pôvodnej témy, a to grantu pre továrne.
Samotná Tesla podľa odhadov nemeckého ministerstva hospodárstva investuje do závodu na výrobu batérií 5 miliárd eur.
Medzitým však výstavba závodu na výrobu automobilov popri závode na batérie, ktorý Tesla začala stavať na základe predbežných povolení, stále čaká na konečné schválenie regionálnou vládou. V uplynulých týždňoch sa v tomto smere podarilo dosiahnuť pokrok, uviedol hovorca federálneho ministerstva hospodárstva.
Výrobca elektrických vozidiel v novembri 2020 požiadal tiež o regionálne financovanie od Brandenburska, uvádza sa na webovej stránke regionálnej vlády, podľa ktorej táto žiadosť nebola stiahnutá.
Suma, o ktorú Tesla požiadala, nie je zverejnená, ale pri investíciách v hodnote viac ako 100 miliónov eur sa vo všeobecnosti štátna podpora pohybuje okolo 6,8 % ich hodnoty, uvádza web ministerstva.
Posledné kolo on-line konzultácií pre verejnosť, ktorá tak mohla vyjadriť environmentálne a iné obavy týkajúce sa automobilky a závodu na výrobu batérií, sa skončilo minulý týždeň. Generálny riaditeľ Tesly teraz dúfa, že bude môcť formálne začať s výrobu do konca roka, a potom ju čo najrýchlejšie zvýšiť.
Muska nahnevali nemecké zákony a procesy. V liste úradom v apríli uviedol, že "komplexné plánovacie požiadavky krajiny sú v rozpore s naliehavosťou potrebnou na boj proti klimatickej zmene".
"Tesla informovala spolkové ministerstvo hospodárstva a ministerstvo hospodárstva Brandenburska, že sťahuje svoju žiadosť IPCEI o štátne financovanie továrne na batérie v Grünheide," uviedol hovorca Tesly s odkazom na európske dotácie pridelené na tzv. dôležité projekty spoločného európskeho záujmu.
Stavebné plány závodu nebudú rozhodnutím dotknuté, povedal hovorca. Šéf spoločnosti Elon Musk sa netají tým, že je proti dotáciám.
"Vždy to bol názor spoločnosti Tesla, že všetky dotácie by sa mali odstrániť," napísal Musk na sociálnej sieti Twitteri v reakcii na poznámku iného užívateľa po tom, čo Tesla oznámila, že stiahla svoju žiadosť o financovanie.
"To by však muselo zahŕňať aj masívne dotácie pre ropu a plyn. Z nejakého dôvodu to vlády nechcú urobiť," dodal Musk, pričom sa odklonil od pôvodnej témy, a to grantu pre továrne.
Samotná Tesla podľa odhadov nemeckého ministerstva hospodárstva investuje do závodu na výrobu batérií 5 miliárd eur.
Medzitým však výstavba závodu na výrobu automobilov popri závode na batérie, ktorý Tesla začala stavať na základe predbežných povolení, stále čaká na konečné schválenie regionálnou vládou. V uplynulých týždňoch sa v tomto smere podarilo dosiahnuť pokrok, uviedol hovorca federálneho ministerstva hospodárstva.
Výrobca elektrických vozidiel v novembri 2020 požiadal tiež o regionálne financovanie od Brandenburska, uvádza sa na webovej stránke regionálnej vlády, podľa ktorej táto žiadosť nebola stiahnutá.
Suma, o ktorú Tesla požiadala, nie je zverejnená, ale pri investíciách v hodnote viac ako 100 miliónov eur sa vo všeobecnosti štátna podpora pohybuje okolo 6,8 % ich hodnoty, uvádza web ministerstva.
Posledné kolo on-line konzultácií pre verejnosť, ktorá tak mohla vyjadriť environmentálne a iné obavy týkajúce sa automobilky a závodu na výrobu batérií, sa skončilo minulý týždeň. Generálny riaditeľ Tesly teraz dúfa, že bude môcť formálne začať s výrobu do konca roka, a potom ju čo najrýchlejšie zvýšiť.
Muska nahnevali nemecké zákony a procesy. V liste úradom v apríli uviedol, že "komplexné plánovacie požiadavky krajiny sú v rozpore s naliehavosťou potrebnou na boj proti klimatickej zmene".