Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že ceny áut Model X a Model S zníži v Číne o 12 % - 26 %. Cieľom je urobiť tieto vozidlá na najväčšom automobilovom trhu pre zákazníkov dostupnejšie.
Autor TASR
Peking 22. novembra (TASR) - Americký výrobca elektrických áut Tesla sa rozhodol znížiť ceny svojich vozidiel na čínskom trhu. Firma tak mení pôvodnú stratégiu a väčšinu nákladov spojených s eskalujúcim obchodným sporom medzi USA a Čínou vezme na svoje plecia.
Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že ceny áut Model X a Model S zníži v Číne o 12 % - 26 %. Cieľom je urobiť tieto vozidlá na najväčšom automobilovom trhu "pre zákazníkov dostupnejšie". Firma všetky autá predávané v Číne dováža, takže patrí medzi spoločnosti, ktoré medzi prvými doplácajú na konflikt Washingtonu a Pekingu.
Po zavedení dovozných ciel zo strany Pekingu, ktorý tak odpovedal na clá na čínske produkty v USA, Tesla najskôr ceny svojich áut v Číne zvýšila. Urobila tak v júli, pričom ceny vozidiel Model X a Model S išli nahor približne o 20 %. Tento krok ale viedol k zníženiu dopytu a Tesla svoju stratégiu zmenila.
Ako uviedla v oznámení, ktoré zverejnila agentúra Reuters, "chce absorbovať veľkú časť dovozných ciel, čo by malo umožniť, aby sa autá Tesly stali pre čínskych spotrebiteľov dostupnejšie".
Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že ceny áut Model X a Model S zníži v Číne o 12 % - 26 %. Cieľom je urobiť tieto vozidlá na najväčšom automobilovom trhu "pre zákazníkov dostupnejšie". Firma všetky autá predávané v Číne dováža, takže patrí medzi spoločnosti, ktoré medzi prvými doplácajú na konflikt Washingtonu a Pekingu.
Po zavedení dovozných ciel zo strany Pekingu, ktorý tak odpovedal na clá na čínske produkty v USA, Tesla najskôr ceny svojich áut v Číne zvýšila. Urobila tak v júli, pričom ceny vozidiel Model X a Model S išli nahor približne o 20 %. Tento krok ale viedol k zníženiu dopytu a Tesla svoju stratégiu zmenila.
Ako uviedla v oznámení, ktoré zverejnila agentúra Reuters, "chce absorbovať veľkú časť dovozných ciel, čo by malo umožniť, aby sa autá Tesly stali pre čínskych spotrebiteľov dostupnejšie".