Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

Thai Union kúpi Rügen Fisch, Panasonic kúpi Hussmann

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Rügen Fisch zamestnáva okolo 850 ľudí a jej tržby dosahujú cez 140 miliónov eur.

Bangkok 21. decembra (TASR) - Thajská spoločnosť Thai Union Group, najväčší producent tuniakových konzerv na svete, prevezme väčšinový podiel v nemeckej firme Rügen Fisch, najväčšom producentovi konzervovaných rýb v krajine. Informovala o tom agentúra DPA.

"Nemecko je jedným z najväčších trhov v oblasti morských produktov," povedal výkonný riaditeľ Thai Union Thiraphong Chansiri. "Prostredníctvom tohto partnerstva sa thajská spoločnosť stane lídrom na nemeckom trhu a posilní si aj svoju pozíciu na európskom trhu s morskými produktmi," dodal. Kontrakt s Rügen Fisch by sa mal dokončiť do konca januára budúceho roka, podlieha však ešte schváleniu zo strany nemeckých inšpekčných a regulačných úradov.

Rügen Fisch zamestnáva okolo 850 ľudí a jej tržby dosahujú cez 140 miliónov eur. K akvizícii dochádza krátko po tom, ako thajská firma neuspela tento mesiac so svojou ponukou na americkú spoločnosť Bumblebee Foods, najväčšieho producenta tuniakových konzerv v USA. Kontrakt zablokovali práve regulačné úrady.

Panasonic kúpi výrobcu chladiarenských zariadení Hussmann za 1,5 mld. USD

Japonský výrobca spotrebnej elektroniky Panasonic kúpi amerického výrobcu potravinárskych chladiacich zariadení Hussmann za vyše 1,5 miliardy USD (1,38 miliardy eur). Firmu odkúpi od spoločnosti súkromného kapitálu Clayton, Dubilier & Rice. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Spoločnosť uviedla, že väčšinový podiel, ktorý kontroluje Clayton, Dubilier & Rice, kúpi za 1,54 miliardy USD. Transakcia by sa mala zrealizovať do 1. apríla budúceho roka.

Panasonic sa v minulých rokoch stiahol z neziskovej oblasti plazmových obrazoviek a mobilných telefónov a vo väčšej miere začal investovať do rastových sektorov, ako je automobilový sektor, moderné technológie pre domácnosti a chladiarenské zariadenia. Navyše, akvizícia zahraničnej firmy by mala japonskej spoločnosti zabezpečiť aj budúce možnosti rastu, ktoré na presýtenom japonskom trhu nemá.

(1 EUR = 1,0836 USD)