Prvé mesiace po podpise zmluvy venovali pasportu porúch.
Autor TASR
,aktualizované Višňové 26. augusta (TASR) – Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraj Tlapa je presvedčený, že úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové odovzdajú verejnosti do užívania na konci roku 2023. Povedal to vo štvrtok v tuneli Višňové počas mimoriadneho kontrolného dňa výstavby úseku.
„Na tejto odkliatej stavbe to zatiaľ ide podľa predpokladov. So zhotoviteľom za chodu identifikujeme a opravujeme problémy. Trúfam si povedať, že nás zatiaľ neprekvapilo nič, čo by sme nedokázali riešiť. Pevne verím, že to takto pôjde aj ďalej," uviedol Tlapa.
NDS podpísala v apríli zmluvu so spoločnosťou Skanska, ktorá je novým zhotoviteľom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala. Zmluvná cena na dokončenie 13,5-kilometrového úseku D1 vrátane 7,5 kilometra dlhého tunela Višňové je 255 miliónov eur.
Podľa člena predstavenstva Skanska SK Ivana Dimitrova sa na stavbe momentálne nachádza 400 ľudí a v najväčšom nápore ich bude okolo 600.
„Práce sa rozvinuli na väčšine stavebných objektov. Na niektorých stavebných objektoch sa ešte stále dokončuje projektová dokumentácia a úkony, aby sme začali práce. Ale dá sa povedať, že na kritických objektoch sa v plnej miere pracuje. Verím, že v spolupráci s NDS budeme napredovať a dielo dokončíme," skonštatoval.
Splnomocnenec NDS pre výstavbu tunela Višňové Marek Holič vysvetlil, že prvé mesiace po podpise zmluvy venovali pasportu porúch.
„Pozostával z vizuálnej obhliadky s novým zhotoviteľom a špecialistami. Rovnako sme pristúpili ku komplexnému preskenovaniu oboch tunelových rúr. Dobrou správou je, že na všetkých vonkajších objektoch akcelerujeme. Horšou správou je, že na blokoch tunela sme uskutočnili viaceré merania a skenovania. A môžem s určitosťou povedať, že niektoré bloky sú v horšom stave, ako uvádzal predchádzajúci zhotoviteľ," doplnil Holič.
„Nie je žiadnym tajomstvom, že sme s bývalým zhotoviteľom, združením Salini – Dúha, otvorili medzinárodnú arbitráž. Takže si budeme uplatňovať všetky chyby z diela, ktoré identifikujeme počas výstavby," dodal splnomocnenec NDS pre výstavbu tunela Višňové.
„Na tejto odkliatej stavbe to zatiaľ ide podľa predpokladov. So zhotoviteľom za chodu identifikujeme a opravujeme problémy. Trúfam si povedať, že nás zatiaľ neprekvapilo nič, čo by sme nedokázali riešiť. Pevne verím, že to takto pôjde aj ďalej," uviedol Tlapa.
NDS podpísala v apríli zmluvu so spoločnosťou Skanska, ktorá je novým zhotoviteľom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala. Zmluvná cena na dokončenie 13,5-kilometrového úseku D1 vrátane 7,5 kilometra dlhého tunela Višňové je 255 miliónov eur.
Podľa člena predstavenstva Skanska SK Ivana Dimitrova sa na stavbe momentálne nachádza 400 ľudí a v najväčšom nápore ich bude okolo 600.
„Práce sa rozvinuli na väčšine stavebných objektov. Na niektorých stavebných objektoch sa ešte stále dokončuje projektová dokumentácia a úkony, aby sme začali práce. Ale dá sa povedať, že na kritických objektoch sa v plnej miere pracuje. Verím, že v spolupráci s NDS budeme napredovať a dielo dokončíme," skonštatoval.
Splnomocnenec NDS pre výstavbu tunela Višňové Marek Holič vysvetlil, že prvé mesiace po podpise zmluvy venovali pasportu porúch.
„Pozostával z vizuálnej obhliadky s novým zhotoviteľom a špecialistami. Rovnako sme pristúpili ku komplexnému preskenovaniu oboch tunelových rúr. Dobrou správou je, že na všetkých vonkajších objektoch akcelerujeme. Horšou správou je, že na blokoch tunela sme uskutočnili viaceré merania a skenovania. A môžem s určitosťou povedať, že niektoré bloky sú v horšom stave, ako uvádzal predchádzajúci zhotoviteľ," doplnil Holič.
„Nie je žiadnym tajomstvom, že sme s bývalým zhotoviteľom, združením Salini – Dúha, otvorili medzinárodnú arbitráž. Takže si budeme uplatňovať všetky chyby z diela, ktoré identifikujeme počas výstavby," dodal splnomocnenec NDS pre výstavbu tunela Višňové.