GM bol zhruba sedem dekád najväčším svetovým predajcom áut, až kým ho Toyota v roku 2008 nepripravila o toto prvenstvo.
Autor TASR
Tokio 30. júla (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor v 1. polroku obhájila pozíciu najväčšieho svetového predajcu áut.
Na druhom mieste skončil nemecký koncern Volkswagen (VW), ktorý vytlačil americký General Motors (GM) na tretiu priečku po škandále so zvolávaním jeho vozidiel do servisov. Informovala o tom agentúra AP.
Globálny odbyt Toyoty, sa v 1. polroku 2014 zvýšil medziročne o 3,9 % na 5,10 milióna áut. Automobilka zaznamenala nárast odbytu na domácom trhu, aj v iných štátoch Ázie, a tiež v USA a v Európe.
V Japonsku dopyt po jej vozidlách vrcholil pred zvýšením dane z pridanej hodnoty od 1. apríla 2014. V Číne stúpol predaj áut z produkcie koncernu Toyota v 1. polroku o 12 %, v Európe sa zvýšil o 8 % a v USA o 5 %.
Volkswagen predal v sledovanom období 4,97 milióna vozidiel a GM 4,92 milióna áut. Odbyt VW rástol rýchlejšie, pretože GM zasiahol škandál s masívnym zvolávaním vozidiel do servisov pre problémy so zapaľovaním.
Toyota za celý minulý rok predala 9,98 milióna áut a tento rok by chcela v predaji prekročiť hranicu 10 miliónov vozidiel.
GM bol zhruba sedem dekád najväčším svetovým predajcom áut, až kým ho Toyota v roku 2008 nepripravila o toto prvenstvo. GM sa v roku 2011 síce podarilo Toyotu opäť predbehnúť, ale len nakrátko. Japonsko totiž v marci 2011 zasiahlo ničivé zemetrasenie a prívalové vlny a Toyota musela načas zastaviť výrobu.
Na druhom mieste skončil nemecký koncern Volkswagen (VW), ktorý vytlačil americký General Motors (GM) na tretiu priečku po škandále so zvolávaním jeho vozidiel do servisov. Informovala o tom agentúra AP.
Globálny odbyt Toyoty, sa v 1. polroku 2014 zvýšil medziročne o 3,9 % na 5,10 milióna áut. Automobilka zaznamenala nárast odbytu na domácom trhu, aj v iných štátoch Ázie, a tiež v USA a v Európe.
V Japonsku dopyt po jej vozidlách vrcholil pred zvýšením dane z pridanej hodnoty od 1. apríla 2014. V Číne stúpol predaj áut z produkcie koncernu Toyota v 1. polroku o 12 %, v Európe sa zvýšil o 8 % a v USA o 5 %.
Volkswagen predal v sledovanom období 4,97 milióna vozidiel a GM 4,92 milióna áut. Odbyt VW rástol rýchlejšie, pretože GM zasiahol škandál s masívnym zvolávaním vozidiel do servisov pre problémy so zapaľovaním.
Toyota za celý minulý rok predala 9,98 milióna áut a tento rok by chcela v predaji prekročiť hranicu 10 miliónov vozidiel.
GM bol zhruba sedem dekád najväčším svetovým predajcom áut, až kým ho Toyota v roku 2008 nepripravila o toto prvenstvo. GM sa v roku 2011 síce podarilo Toyotu opäť predbehnúť, ale len nakrátko. Japonsko totiž v marci 2011 zasiahlo ničivé zemetrasenie a prívalové vlny a Toyota musela načas zastaviť výrobu.