Koncern chce v tomto roku znížiť svoju celkovú produkciu o 1 % na 10,21 milióna vozidiel.
Autor TASR
Tokio 21. januára (TASR) - Japonský automobilový koncern Toyota Motor, najväčší výrobca áut na svete, predpovedá, že jeho globálny odbyt tento rok klesne o 1 % na 10,15 milióna vozidiel. Očakáva totiž slabší predaj najmä na domácom japonskom trhu - po zvýšení dane z pridanej hodnoty. Informovala o tom agentúra DPA.
Presnejšie Toyota, ktorá vlastní aj firmy Daihatsu Motor a Hino Motors, predpovedá, že sa jej predaj na domácom trhu tento rok zníži o 9 % na 2,1 milióna vozidiel, zatiaľ čo v zahraničí dopyt po jej autách stúpne o 2 % na 8,06 milióna kusov.
Japonská vláda plánuje v novom finančnom roku, ktorý sa začína 1. apríla 2015, zvýšiť daň z predaja, čo bude mať negatívny vplyv na dopyt najmä po drahších položkách ako sú autá.
Hovorkyňa Toyoty dnes zároveň oznámila, že koncern chce v tomto roku znížiť svoju celkovú produkciu o 1 % na 10,21 milióna vozidiel, pričom domáce, japonské závody zredukujú objem výroby o 6 % na 3,97 milióna áut.
V roku 2014 dosiahla Toyota nárast globálneho predaja o 3 % na 10,23 milióna automobilov a udržala si prvú priečku v rebríčku najväčších producentov áut, z ktorej sa ju snaží vytlačiť nemecký Volkswagen.
Presnejšie Toyota, ktorá vlastní aj firmy Daihatsu Motor a Hino Motors, predpovedá, že sa jej predaj na domácom trhu tento rok zníži o 9 % na 2,1 milióna vozidiel, zatiaľ čo v zahraničí dopyt po jej autách stúpne o 2 % na 8,06 milióna kusov.
Japonská vláda plánuje v novom finančnom roku, ktorý sa začína 1. apríla 2015, zvýšiť daň z predaja, čo bude mať negatívny vplyv na dopyt najmä po drahších položkách ako sú autá.
Hovorkyňa Toyoty dnes zároveň oznámila, že koncern chce v tomto roku znížiť svoju celkovú produkciu o 1 % na 10,21 milióna vozidiel, pričom domáce, japonské závody zredukujú objem výroby o 6 % na 3,97 milióna áut.
V roku 2014 dosiahla Toyota nárast globálneho predaja o 3 % na 10,23 milióna automobilov a udržala si prvú priečku v rebríčku najväčších producentov áut, z ktorej sa ju snaží vytlačiť nemecký Volkswagen.