Ničivé zemetrasenie a prívalové vlny, ktoré v marci 2011 zasiahli severovýchod Japonska, poškodili továrne na výrobu autokomponentov, takže Toyota musela pre nedostatok súčiastok odstaviť výrobu.
Autor TASR
Tokio 21. mája (TASR) - Japonská automobilka Toyota sa už spamätala z následkov vlaňajšieho zemetrasenia aj zo série škandálov s poruchami svojich vozidiel, ktoré v predchádzajúcich rokoch poškodili jej povesť a otriasli dôverou zákazníkov.
Podľa najnovších údajov Toyota za prvé tri mesiace 2012 predala na celom svete 2,49 milióna vozidiel, čo je o 18 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Japonská automobilka tak prekonala svojich rivalov General Motors (GM) a Volkswagen (VW) a znova obsadila prvú priečku v rebríčku najväčších výrobcov áut.
Toyote k dobrým výsledkom pomohla aj rastúca popularita jej nového hybridného modelu Prius c, a to ako na domácom trhu, tak v USA.
Toyota v roku 2008 zosadila z pozície najväčšieho výrobcu áut na svete americký koncern GM, ktorý nestihol včas zareagovať na rastúci dopyt po úspornejších modeloch. Ale minulý rok japonskú automobilku predbehol nemecký Volkswagen. Ničivé zemetrasenie a prívalové vlny, ktoré v marci 2011 zasiahli severovýchod Japonska, totiž poškodili továrne na výrobu autokomponentov, takže Toyota musela pre nedostatok súčiastok odstaviť výrobu. Aj jesenné záplavy v Thajsku mali negatívny vplyv na produkciu Toyoty. Ale ako naznačujú výsledky za prvé tri mesiace tohto roka, japonský koncern už problémy prekonal a je pripravený čeliť výzve nemeckého rivala VW, ktorý sa chce do roku 2018 stať najväčším výrobcom áut na svete.
Podľa najnovších údajov Toyota za prvé tri mesiace 2012 predala na celom svete 2,49 milióna vozidiel, čo je o 18 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Japonská automobilka tak prekonala svojich rivalov General Motors (GM) a Volkswagen (VW) a znova obsadila prvú priečku v rebríčku najväčších výrobcov áut.
Toyote k dobrým výsledkom pomohla aj rastúca popularita jej nového hybridného modelu Prius c, a to ako na domácom trhu, tak v USA.
Toyota v roku 2008 zosadila z pozície najväčšieho výrobcu áut na svete americký koncern GM, ktorý nestihol včas zareagovať na rastúci dopyt po úspornejších modeloch. Ale minulý rok japonskú automobilku predbehol nemecký Volkswagen. Ničivé zemetrasenie a prívalové vlny, ktoré v marci 2011 zasiahli severovýchod Japonska, totiž poškodili továrne na výrobu autokomponentov, takže Toyota musela pre nedostatok súčiastok odstaviť výrobu. Aj jesenné záplavy v Thajsku mali negatívny vplyv na produkciu Toyoty. Ale ako naznačujú výsledky za prvé tri mesiace tohto roka, japonský koncern už problémy prekonal a je pripravený čeliť výzve nemeckého rivala VW, ktorý sa chce do roku 2018 stať najväčším výrobcom áut na svete.