Nielen Toyota, ale aj ďalšie japonské automobilky, ako sú napríklad Nissan a Honda, čelia čoraz väčšiemu tlaku na čínskom trhu v dôsledku prechodu na elektromobily a vzostup domácich značiek.
Autor TASR
Tokio/Peking 7. novembra (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor v utorok informovala svojich predajcov, že plánuje predĺžiť obmedzenie výroby v jednom zo svojich spoločných podnikov v Číne, kde čelí čoraz väčšej konkurencii. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Pôvodný plán zníženia výroby v októbri a novembri sa predĺži o ďalšie tri mesiace. Uviedol to v liste predajcom spoločný podnik Toyoty s čínskou štátnou skupinou FAW Group. Cieľom je zmierniť tlak na skladové zásoby predajcov a zabezpečiť, aby mohli dobre fungovať v "náročnom trhovom prostredí".
"Výroba bude od decembra do februára budúceho roka naďalej výrazne nižšia," uviedla FAW Toyota v liste.
Nielen Toyota, ale aj ďalšie japonské automobilky, ako sú napríklad Nissan a Honda, čelia čoraz väčšiemu tlaku na čínskom trhu v dôsledku prechodu na elektromobily a vzostup domácich značiek.
Čínski rivali ako BYD rozširujú svoju prítomnosť na domácom trhu a ponúkajú konkurenčné ceny pre plug-in hybridy a plne elektrické vozidlá.
Podľa údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov Toyota je v súčasnosti na treťom mieste z hľadiska predaja po BYD a Volkswagene. Za prvých deväť mesiacov 2023 predala v Číne 1,265 milióna áut, o 9 % menej ako v rovnakom období minulého roka. Odbyt BYD v rovnakom období vzrástol o viac ako 60 %.
Pôvodný plán zníženia výroby v októbri a novembri sa predĺži o ďalšie tri mesiace. Uviedol to v liste predajcom spoločný podnik Toyoty s čínskou štátnou skupinou FAW Group. Cieľom je zmierniť tlak na skladové zásoby predajcov a zabezpečiť, aby mohli dobre fungovať v "náročnom trhovom prostredí".
"Výroba bude od decembra do februára budúceho roka naďalej výrazne nižšia," uviedla FAW Toyota v liste.
Nielen Toyota, ale aj ďalšie japonské automobilky, ako sú napríklad Nissan a Honda, čelia čoraz väčšiemu tlaku na čínskom trhu v dôsledku prechodu na elektromobily a vzostup domácich značiek.
Čínski rivali ako BYD rozširujú svoju prítomnosť na domácom trhu a ponúkajú konkurenčné ceny pre plug-in hybridy a plne elektrické vozidlá.
Podľa údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov Toyota je v súčasnosti na treťom mieste z hľadiska predaja po BYD a Volkswagene. Za prvých deväť mesiacov 2023 predala v Číne 1,265 milióna áut, o 9 % menej ako v rovnakom období minulého roka. Odbyt BYD v rovnakom období vzrástol o viac ako 60 %.