Veľké mestá už oznámili plány na zákaz vjazdu dieselových áut. Nemecký súd otvoril mestám v krajine cestu k zákazu starších dieselových vozidiel v uliciach na základe kvality ovzdušia.
Autor TASR
Ženeva 6. marca (TASR) - Japonský automobilový gigant Toyota oznámil, že prestane predávať dieselové vozidlá v Európe. Už v priebehu tohto roka začne s postupným ukončovaním ich predaja.
"Dieselové autá sa v roku 2018 vyradia z ponuky našich osobných automobilov," povedal Johan van Zyl, prezident európskej divízie Toyota Motor Europe, na autosalóne v Ženeve.
"Nebudeme vyvíjať nové dieselové technológie pre osobné automobily a ďalej sa sústredíme na hybridné vozidlá," dodal.
Emisný škandál nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) v roku 2015 zdiskreditoval dieselovú technológiu, ktorá produkuje oxid dusíka a ďalšie škodlivé častice. To bola veľká rana pre výrobcov automobilov, ktorí v snahe o zníženie emisií oxidu uhličitého stavili práve na dieselové motory.
Veľké mestá, vrátane Paríža, už oznámili plány na zákaz vjazdu dieselových áut. A nemecký súd minulý mesiac otvoril mestám v krajine cestu k zákazu starších dieselových vozidiel v uliciach na základe kvality ovzdušia.
Strata reputácie dieselových motorov prinútila výrobcov, aby obrátili svoju pozornosť na oveľa žiadanejšie autá s úspornejšími benzínovými motormi a hybridné autá, prípadne aby rovno prešli k elektrickým vozidlám.
V minulom roku takmer 15 % odbytu Toyoty v Európe predstavovali dieselové modely. To je pokles z 30 % v roku 2012. A zároveň, predaj hybridných modelov Toyoty sa v sledovanom období prudko zvýšil.
"Dieselové autá sa v roku 2018 vyradia z ponuky našich osobných automobilov," povedal Johan van Zyl, prezident európskej divízie Toyota Motor Europe, na autosalóne v Ženeve.
"Nebudeme vyvíjať nové dieselové technológie pre osobné automobily a ďalej sa sústredíme na hybridné vozidlá," dodal.
Emisný škandál nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) v roku 2015 zdiskreditoval dieselovú technológiu, ktorá produkuje oxid dusíka a ďalšie škodlivé častice. To bola veľká rana pre výrobcov automobilov, ktorí v snahe o zníženie emisií oxidu uhličitého stavili práve na dieselové motory.
Veľké mestá, vrátane Paríža, už oznámili plány na zákaz vjazdu dieselových áut. A nemecký súd minulý mesiac otvoril mestám v krajine cestu k zákazu starších dieselových vozidiel v uliciach na základe kvality ovzdušia.
Strata reputácie dieselových motorov prinútila výrobcov, aby obrátili svoju pozornosť na oveľa žiadanejšie autá s úspornejšími benzínovými motormi a hybridné autá, prípadne aby rovno prešli k elektrickým vozidlám.
V minulom roku takmer 15 % odbytu Toyoty v Európe predstavovali dieselové modely. To je pokles z 30 % v roku 2012. A zároveň, predaj hybridných modelov Toyoty sa v sledovanom období prudko zvýšil.