Automobilka už dvakrát znížila svoj cieľ na jún, z pôvodných 850.000 na 750.00 vozidiel.
Autor TASR
Tokio 29. júna (TASR) - Toyota Motor tretí mesiac po sebe nesplnila svoj produkčný cieľ.
Japonská automobilka uviedla, že nesplnila ani znížený cieľ týkajúci sa počtu vyrobených áut. Dôvodmi boli protipandemické reštrikcie v Číne a nedostatok polovodičov.
Toyota, ktorá je z pohľadu predaja najväčšou automobilkou na svete, v máji vyrobila 643.940 vozidiel, čo bolo o 5,3 % menej v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka.
Toyota v polovici apríla plánovala, že v máji vyprodukuje 750.000 áut, neskôr tento cieľ pre protipandemické reštrikcie v Šanghaji znížila na 700.000.
Domáca produkcia v máji padla o 28,5 %, zahraničná sa zvýšila o 4,6 %. Jedným z regiónov, kde výroba vzrástla, bola Európa, keďže ju menej zasiahol nedostatok čipov. Produkcia tiež stúpla v Thajsku a Indonézii, teda regiónoch, v ktorých výrobu v minulom roku výrazne znížila pandémia.
Májové čísla podporujú obavy, či Toyota dokáže v prebiehajúcom fiškálnom roku (do marca 2023) naplniť celoročný cieľ vyrobiť 9,7 milióna vozidiel. Od januára do mája 2022 v priemere mesačne vyrobila 713.172 áut, čo je o 9,7 % menej v porovnaní s pôvodnou kumulatívnou mesačnou predpoveďou 790.000 vozidiel.
Automobilka už dvakrát znížila svoj cieľ na jún, z pôvodných 850.000 na 750.00 vozidiel.
Japonská automobilka uviedla, že nesplnila ani znížený cieľ týkajúci sa počtu vyrobených áut. Dôvodmi boli protipandemické reštrikcie v Číne a nedostatok polovodičov.
Toyota, ktorá je z pohľadu predaja najväčšou automobilkou na svete, v máji vyrobila 643.940 vozidiel, čo bolo o 5,3 % menej v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka.
Toyota v polovici apríla plánovala, že v máji vyprodukuje 750.000 áut, neskôr tento cieľ pre protipandemické reštrikcie v Šanghaji znížila na 700.000.
Domáca produkcia v máji padla o 28,5 %, zahraničná sa zvýšila o 4,6 %. Jedným z regiónov, kde výroba vzrástla, bola Európa, keďže ju menej zasiahol nedostatok čipov. Produkcia tiež stúpla v Thajsku a Indonézii, teda regiónoch, v ktorých výrobu v minulom roku výrazne znížila pandémia.
Májové čísla podporujú obavy, či Toyota dokáže v prebiehajúcom fiškálnom roku (do marca 2023) naplniť celoročný cieľ vyrobiť 9,7 milióna vozidiel. Od januára do mája 2022 v priemere mesačne vyrobila 713.172 áut, čo je o 9,7 % menej v porovnaní s pôvodnou kumulatívnou mesačnou predpoveďou 790.000 vozidiel.
Automobilka už dvakrát znížila svoj cieľ na jún, z pôvodných 850.000 na 750.00 vozidiel.