Automobilky na celom svete zasiahli blokády, ktoré zabránili ľuďom v návšteve autosalónov a producentov prinútili obmedziť alebo zastaviť výrobu.
Autor TASR
Tokio 28. januára (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor vlani pri predaji predbehla nemecký koncern Volkswagen (VW). Prvýkrát za päť rokov sa tak stala najväčším predajcom áut na svete. Pokles odbytu v dôsledku pandémie nového koronavírusu zasiahol totiž silnejšie jej nemeckého rivala.
Toyota vo štvrtok uviedla, že globálny predaj celej skupiny vrátane dcérskych spoločností Daihatsu Motor a Hino Motor vlani klesol o 11,3 % na 9,528 milióna vozidiel. Odbyt skupiny Volkswagen sa pritom v roku 2020 znížil o 15,2 % na 9,305 milióna áut.
Automobilky na celom svete zasiahli blokády, ktoré zabránili ľuďom v návšteve autosalónov a producentov prinútili obmedziť alebo zastaviť výrobu.
Toyota však pandémiu zvládla o niečo lepšie, pretože jej domáci japonský trh a ázijský región všeobecne boli ochorením postihnuté menej ako Európa a USA.
Japonský výrobca hybridných modelov Prius a luxusných vozidiel Lexus spresnil, že jeho predaj v Číne v roku 2020 vzrástol o 10,9 % na takmer 1,8 milióna automobilov, zatiaľ čo v USA, ktoré sú jeho najväčším trhom, klesol o 11,3 % na 2,1 milióna kusov.
Predaj v Severnej Amerike sa však od mája postupne zotavuje. A od septembra už neklesal, ale buď stagnoval, alebo mierne vzrástol, uviedla Toyota.
Toyota vo štvrtok uviedla, že globálny predaj celej skupiny vrátane dcérskych spoločností Daihatsu Motor a Hino Motor vlani klesol o 11,3 % na 9,528 milióna vozidiel. Odbyt skupiny Volkswagen sa pritom v roku 2020 znížil o 15,2 % na 9,305 milióna áut.
Automobilky na celom svete zasiahli blokády, ktoré zabránili ľuďom v návšteve autosalónov a producentov prinútili obmedziť alebo zastaviť výrobu.
Toyota však pandémiu zvládla o niečo lepšie, pretože jej domáci japonský trh a ázijský región všeobecne boli ochorením postihnuté menej ako Európa a USA.
Japonský výrobca hybridných modelov Prius a luxusných vozidiel Lexus spresnil, že jeho predaj v Číne v roku 2020 vzrástol o 10,9 % na takmer 1,8 milióna automobilov, zatiaľ čo v USA, ktoré sú jeho najväčším trhom, klesol o 11,3 % na 2,1 milióna kusov.
Predaj v Severnej Amerike sa však od mája postupne zotavuje. A od septembra už neklesal, ale buď stagnoval, alebo mierne vzrástol, uviedla Toyota.