V medziročnom porovnaní sa pritom odbyt automobilky v 1. polroku znížil o 1,2 %.
Autor TASR
Tokio 26. júla (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor zostáva naďalej svetovou jednotkou. Dokazujú to údaje za 1. polrok, ktoré ukázali, že najväčší svetový výrobca vozidiel predal za šesť mesiacov do konca júna celkovo 4,91 milióna osobných a nákladných áut. Informovali o tom agentúra AP a DPA.
V medziročnom porovnaní sa pritom odbyt automobilky v 1. polroku znížil o 1,2 %. Dopyt po jej vozidlách na zámorských trhoch však vzrástol o 2,4 % na 3,74 milióna vozidiel, a to najmä vďaka klientom v USA.
Napriek poklesu predaja Toyota prekonala americký koncern General Motors (GM), ktorý v prvých šiestich mesiacoch roka predal 4,85 milióna áut, a taktiež nemeckú skupinu Volkswagen (4,7 milióna predaných vozidiel).
GM bol sedem desaťročí najväčším predajcom áut na svete, ale v roku 2008 ho japonská firma vytlačila z pozície svetovej jednotky. Americkému koncernu sa v roku 2011 nakrátko podarilo predbehnúť Toyotu, no iba preto, že Japonsko v tom roku zasiahli ničivé zemetrasenie a prívalové vlny, ktoré poškodili závody subdodávateľov tamojších automobiliek.
Toyota sa však už spamätala z katastrofy a znova obsadila prvú priečku v rebríčku predaja napriek tomu, že jej odbyt na významnom čínskom trhu poškodil územný spor medzi Pekingom a Tokiom o neobývané ostrovy v Juhočínskom mori.
V medziročnom porovnaní sa pritom odbyt automobilky v 1. polroku znížil o 1,2 %. Dopyt po jej vozidlách na zámorských trhoch však vzrástol o 2,4 % na 3,74 milióna vozidiel, a to najmä vďaka klientom v USA.
Napriek poklesu predaja Toyota prekonala americký koncern General Motors (GM), ktorý v prvých šiestich mesiacoch roka predal 4,85 milióna áut, a taktiež nemeckú skupinu Volkswagen (4,7 milióna predaných vozidiel).
GM bol sedem desaťročí najväčším predajcom áut na svete, ale v roku 2008 ho japonská firma vytlačila z pozície svetovej jednotky. Americkému koncernu sa v roku 2011 nakrátko podarilo predbehnúť Toyotu, no iba preto, že Japonsko v tom roku zasiahli ničivé zemetrasenie a prívalové vlny, ktoré poškodili závody subdodávateľov tamojších automobiliek.
Toyota sa však už spamätala z katastrofy a znova obsadila prvú priečku v rebríčku predaja napriek tomu, že jej odbyt na významnom čínskom trhu poškodil územný spor medzi Pekingom a Tokiom o neobývané ostrovy v Juhočínskom mori.