Dopyt po jej vozidlách vzrástol aj na kľúčových zahraničných trhoch.
Autor TASR
Tokio 29. júna (TASR) - Japonská automobilka Toyota zaznamenala minulý mesiac rast predaja o vyše 10 %, k čomu prispel zvýšený dopyt na domácom trhu. Dopyt po jej vozidlách však vzrástol aj na kľúčových zahraničných trhoch. Informovala o tom agentúra Reuters.
Toyota vo štvrtok zverejnila, že v máji predala celkovo 838.478 áut vrátane luxusnej značky Lexus. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka, keď v dôsledku pandémie firma zápasila s problémami pri dovoze komponentov, to znamená zvýšenie predaja o 10,1 %.
Výrazne sa zotavil domáci trh. V Japonsku predala Toyota v máji 116.954 áut, čo medziročne znamená rast o 35,1 %. V apríli rast dosiahol 21,5 %. Dopyt vzrástol však aj v zahraničí, vrátane kľúčového čínskeho trhu. Na tom predala Toyota minulý mesiac 162.381 vozidiel, o 9,3 % viac než pred rokom.
Vysoký dopyt zaznamenala japonská automobilka po hybridoch, ktorých predala celkovo 261.148. To znamená zvýšenie objemu predaja oproti máju 2022 o 25,8 %.
Toyota vo štvrtok zverejnila, že v máji predala celkovo 838.478 áut vrátane luxusnej značky Lexus. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka, keď v dôsledku pandémie firma zápasila s problémami pri dovoze komponentov, to znamená zvýšenie predaja o 10,1 %.
Výrazne sa zotavil domáci trh. V Japonsku predala Toyota v máji 116.954 áut, čo medziročne znamená rast o 35,1 %. V apríli rast dosiahol 21,5 %. Dopyt vzrástol však aj v zahraničí, vrátane kľúčového čínskeho trhu. Na tom predala Toyota minulý mesiac 162.381 vozidiel, o 9,3 % viac než pred rokom.
Vysoký dopyt zaznamenala japonská automobilka po hybridoch, ktorých predala celkovo 261.148. To znamená zvýšenie objemu predaja oproti máju 2022 o 25,8 %.