Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 6. január 2025Meniny má Antónia
< sekcia Ekonomika

Trenčianska samospráva chce petíciu za zastávku IC vlakov v Trenčíne

Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Pre primátora Trenčína Richarda Rybníčka je rozhodnutie nezriadiť zastávku IC vlakov v krajskom meste nepochopiteľné.

Trenčín 10. októbra (TASR) – Obnovené IC vlaky na trati Bratislava – Košice nebudú mať podľa informácií trenčianskej samosprávy zastávku v Trenčíne. Pre primátora Trenčína Richarda Rybníčka je rozhodnutie nezriadiť zastávku IC vlakov v krajskom meste nepochopiteľné, mesto zorganizuje petíciu. IC vlaky by mali začať opäť premávať v polovici decembra.

„Som presvedčený, že takýto vlak by mal zastavovať v krajskom meste, kde sa momentálne buduje železnica za 240 miliónov eur. Sme medzi Bratislavou a Žilinou a tie vzdialenosti sú dostatočne veľké na to, aby tu ten vlak na chvíľu zastavil a ľudia z Trenčína majú plné právo v krajskom meste nastúpiť na IC vlaky. Prečo títo ľudia majú chodiť inými vlakmi? Máme chodiť z krajského mesta do Žiliny alebo do Trnavy? Štát sa mal postarať o to, aby takýto vlak stál v každom krajskom meste,“ zdôraznil trenčiansky primátor s tým, že je to ďalší dôkaz toho, ako sa politické rozhodnutia rodia v Bratislave bez toho, aby sa konzultovali s primátormi.

Ako dodal, už sa nemieni doprosovať stretnutí s ministrami a písať nejakým úradníkom, aby ho prijali. „Požiadali sme o informáciu hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorý nám odpísal, že nám odpovedia v zákonnej lehote 30 dní. Ako primátor mesta preto spustím petičnú akciu, vyzvem občanov Trenčína, aby sa začali podpisovať. Dozvedel som sa tiež, že nejakí občania rovnako spúšťajú petíciu, spojíme sa s nimi,“ doplnil Rybníček.

Podľa neho v tomto štáte neexistuje žiadna kontinuita. "Striedajú sa tu politické garnitúry a každá si tu robí čo chce. Ľavá ruka nevie, čo robí pravá. Podľa môjho názoru možno minister Árpád Érsek, ktorý sa len zoznamuje s úradom, ani nevie, že sa v Trenčíne modernizuje trať. Podľa mňa mu to až teraz povedali. Rád by som pánovi ministrovi pripomenul, že Trenčín je krajské mesto,“ uzavrel Rybníček.

Podľa Karolíny Duckej z komunikačného odboru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ministerstvo prijalo rozhodnutie obnoviť IC vlaky od decembra tohto roku, cieľom je predovšetkým obnoviť rýchle spojenie na dlhých tratiach medzi západom a východom republiky. „Trenčín patril v minulosti pri prevádzke IC vlakov k najmenej využívaným staniciam. Vzhľadom na nízky počet nastupujúcich v Trenčíne smerom na východ, ako aj relatívne nízky rozdiel v jazdnom čase rýchlikov, ktoré po Trenčín jazdia každú hodinu a plánovanou jazdnou dobou IC vlakov, sa ZSSK rozhodla sústrediť na rýchlosť a zastavovať vo významných prestupných uzloch,“ uviedla Ducká.

Ako informovala vedúca tímu externej komunikácie ZSSK Zuzana Červená, ZSSK zavedením IC vlakov reaguje na záujem a zvyšujúci sa dopyt cestujúcich najmä o rýchle a komfortné spojenie hlavného mesta Bratislavy s metropolou východného Slovenska Košicami, samozrejme aj s kvalitnými službami a dostupnou cenou. Denne budú premávať štyri IC vlaky. Dva vlaky pôjdu z Bratislavy do Košíc a dva opačným smerom z Košíc do Bratislavy. V každej súprave bude pre cestujúcich k dispozícii 247 miest. Vlaky budú povinne miestenkové. Zastavovať budú na šiestich železničných staniciach - Bratislava hlavná stanica – Trnava – Žilina – Poprad-Tatry – Kysak – Košice.

„Cieľom je odľahčiť vyťažené rýchliky na tejto trase a zavedením nových IC vlakov ponúknuť platiacej klientele adekvátnu alternatívu. Cieľom nového obchodného konceptu je zabezpečiť efektívny ekonomický model prevádzky IC vlakov so zohľadnením maximálnej vyťaženosti na danej trase. Trenčín patril pri prevádzke IC vlakov dlhodobo k menej využívaným staniciam. Z Trenčína jazdia do Bratislavy vlaky ZSSK v intervale každú hodinu, do Košíc každé dve hodiny,“ priblížila Červená.