Podľa údajov Business Lease je na Slovensku 16 % všetkých firemných vozidiel do 3,5 tony obstarávaných formou operatívneho lízingu, v Poľsku, Maďarsku a Česku je to 20 %.
Autor TASR
Bratislava 8. decembra (TASR) - Trh operatívneho lízingu na Slovensku novoobstaraných vozidiel do 3,5 tony firmami čaká už v budúcom roku rast o 10 %. Predpovedá to spoločnosť Business Lease Slovakia.
Podľa nej je využívanie vozového parku a servisu k nemu bez investícií z vlastných zdrojov medzi spoločnosťami na Slovensku čoraz populárnejšie. Hoci za krajinami regiónu Maďarskom, Českom a Poľskom stále zaostáva, rozdiel by sa mohol vyrovnať už do dvoch až troch rokov.
"Trend využívania operatívneho lízingu, ktorý je na západe bežný, sa už presúva do strednej Európy. Práve na Slovensku vidíme aj na základe ďalších faktorov potenciál na jeho rast," upozorňuje generálny riaditeľ Business Lease Slovakia Björn van den Berg.
Región V4 by Slovensko mohlo dostihnúť do dvoch až troch rokov. Podľa van den Berga k tomu prispeje postupný prechod firiem z finančného lízingu áut na operatívny.
Podľa údajov Business Lease je na Slovensku 16 % všetkých firemných vozidiel do 3,5 tony obstarávaných formou operatívneho lízingu, v Poľsku, Maďarsku a Česku je to 20 %. "Dôvodom rozdielu v penetrácii operatívneho lízingu na Slovensku môže byť to, že v Prahe, Varšave a Budapešti sídla mnohé významné zahraničné spoločnosti, ktoré považujú formu obstarávania vozidiel prostredníctvom operatívneho lízingu za samozrejmú a automatickú," približuje obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Urbanová.
Podľa jej slov je tiež viac než pravdepodobné, že povedomie a informovanosť o operatívnom lízingu je v okolitých krajinách oveľa vyššia ako na Slovensku. Už v budúcom roku pritom očakáva 10-% rast aj na slovenskom lízingovom trhu. "Do dvoch až troch rokov by sme sa tak mohli vyrovnať regiónu. Očakávame, že pribudnú hlavne firmy, ktoré doteraz využívali finančný lízing," dodáva Björn van den Berg.
Podľa nej je využívanie vozového parku a servisu k nemu bez investícií z vlastných zdrojov medzi spoločnosťami na Slovensku čoraz populárnejšie. Hoci za krajinami regiónu Maďarskom, Českom a Poľskom stále zaostáva, rozdiel by sa mohol vyrovnať už do dvoch až troch rokov.
"Trend využívania operatívneho lízingu, ktorý je na západe bežný, sa už presúva do strednej Európy. Práve na Slovensku vidíme aj na základe ďalších faktorov potenciál na jeho rast," upozorňuje generálny riaditeľ Business Lease Slovakia Björn van den Berg.
Región V4 by Slovensko mohlo dostihnúť do dvoch až troch rokov. Podľa van den Berga k tomu prispeje postupný prechod firiem z finančného lízingu áut na operatívny.
Podľa údajov Business Lease je na Slovensku 16 % všetkých firemných vozidiel do 3,5 tony obstarávaných formou operatívneho lízingu, v Poľsku, Maďarsku a Česku je to 20 %. "Dôvodom rozdielu v penetrácii operatívneho lízingu na Slovensku môže byť to, že v Prahe, Varšave a Budapešti sídla mnohé významné zahraničné spoločnosti, ktoré považujú formu obstarávania vozidiel prostredníctvom operatívneho lízingu za samozrejmú a automatickú," približuje obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Urbanová.
Podľa jej slov je tiež viac než pravdepodobné, že povedomie a informovanosť o operatívnom lízingu je v okolitých krajinách oveľa vyššia ako na Slovensku. Už v budúcom roku pritom očakáva 10-% rast aj na slovenskom lízingovom trhu. "Do dvoch až troch rokov by sme sa tak mohli vyrovnať regiónu. Očakávame, že pribudnú hlavne firmy, ktoré doteraz využívali finančný lízing," dodáva Björn van den Berg.