Intenzita prác na novom projekte sa zvyšuje a trnavský závod bude potrebovať uvoľniť výrobné kapacity pre aktivity s ním súvisiace.
Autor TASR
Trnava 20. septembra (TASR) - Trnavská automobilka Stellantis Slovakia v súvislosti s prípravou nového veľkokapacitného výrobného programu prechádza od 1. októbra na niektorých výrobných prevádzkach na dvojzmenný pracovný rozvrh. Intenzita prác na novom projekte sa zvyšuje a trnavský závod bude potrebovať uvoľniť výrobné kapacity pre aktivity s ním súvisiace. Uviedol to hovorca závodu Michal Nič. Ide podľa neho o dočasné riešenie na obdobie niekoľkých mesiacov, ktoré nebude mať vplyv na zamestnanosť v závode.
"Postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na začiatok roku 2024. S cieľom výrazne prispieť k zvyšovaniu uhlíkovej neutrality budú jeho veľkú časť predstavovať aj plne elektrické motorizácie. Po tejto dočasnej fáze a spustení výroby sa v roku 2024 vrátime k organizácii výroby na tri pracovné zmeny a po zvýšení objemu výroby na štyri pracovné zmeny," informoval.
Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre flexibilitu pracovného času v dvojzmennej prevádzke a zároveň mimoriadne mzdové opatrenia nad rámec platnej kolektívnej zmluvy. "Zhŕňajú mimoriadny bonus vo výške 400 eur pre zamestnancov dvojzmennej prevádzky, skoršie vyplatenie tretej časti podielu na zisku a aplikovanie všeobecného zvýšenia mzdy o 40 eur od 1. januára 2024, teda o tri mesiace skôr, ako je dohodnuté," povedal. Všetky ostatné benefity a zložky odmeňovania ako 13. plat, podiel na zisku, mesačná individuálna prémia či funkčný príplatok zostávajú zachované.
Cieľom trnavského závodu je stať sa lídrom výroby skupiny Stellantis v doménach výroby, ekonomickej výkonnosti a klientskej kvality v krátkodobom i dlhodobom horizonte. K tomu má prispieť aj nový transformačný manažérsky projekt SmartWay, ktorý stojí na troch pilieroch - produkt, proces a ľudia. Stellantis podľa Niča počíta s trnavským závodom a bude pokračovať v transformačnom procese tradičného výrobcu automobilov na technologickú spoločnosť poskytujúcu udržateľnú mobilitu.
"Postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na začiatok roku 2024. S cieľom výrazne prispieť k zvyšovaniu uhlíkovej neutrality budú jeho veľkú časť predstavovať aj plne elektrické motorizácie. Po tejto dočasnej fáze a spustení výroby sa v roku 2024 vrátime k organizácii výroby na tri pracovné zmeny a po zvýšení objemu výroby na štyri pracovné zmeny," informoval.
Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre flexibilitu pracovného času v dvojzmennej prevádzke a zároveň mimoriadne mzdové opatrenia nad rámec platnej kolektívnej zmluvy. "Zhŕňajú mimoriadny bonus vo výške 400 eur pre zamestnancov dvojzmennej prevádzky, skoršie vyplatenie tretej časti podielu na zisku a aplikovanie všeobecného zvýšenia mzdy o 40 eur od 1. januára 2024, teda o tri mesiace skôr, ako je dohodnuté," povedal. Všetky ostatné benefity a zložky odmeňovania ako 13. plat, podiel na zisku, mesačná individuálna prémia či funkčný príplatok zostávajú zachované.
Cieľom trnavského závodu je stať sa lídrom výroby skupiny Stellantis v doménach výroby, ekonomickej výkonnosti a klientskej kvality v krátkodobom i dlhodobom horizonte. K tomu má prispieť aj nový transformačný manažérsky projekt SmartWay, ktorý stojí na troch pilieroch - produkt, proces a ľudia. Stellantis podľa Niča počíta s trnavským závodom a bude pokračovať v transformačnom procese tradičného výrobcu automobilov na technologickú spoločnosť poskytujúcu udržateľnú mobilitu.