Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 18. november 2024Meniny má Eugen
< sekcia Ekonomika

Tržby Adidasu v 1. kvartáli klesli, výsledky však prekonali očakávania

Na archívnej snímke z 3. marca 2016 logo výrobcu športových potrieb Adidas na teniske v nemeckom Herzogenaurachu. Nemecký výrobca športových potrieb Adidas uviedol, že na čínskom trhu sa jeho tržby vrátili v máji k rastu. Biznis sa tak opätovne začína zotavovať po prepade, ktorý spôsobilo zatvorenie obchodov s cieľom spomaliť šírenie nového koronavírusu. Foto: TASR/AP

Napriek týmto problémom výsledky v oblasti tržieb výrazne prekonali odhady analytikov. Tí počítali s ich poklesom o 4 %.

Berlín 5. mája (TASR) - Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas zaznamenal za 1. štvrťrok pokles tržieb, výsledky však prekonali očakávania trhov. Navyše, spoločnosť predpokladá, že situácia by sa ku koncu roka mala zlepšiť a najmä pri ďalších rokoch 2024 a 2025 je optimistická. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.

Tržby koncernu dosiahli v 1. kvartáli 5,27 miliardy eur, čo medziročne predstavuje pokles o 1 %. Dôvodom je najmä ukončenie spolupráce s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West a jeho značkou Yeezy. K ukončeniu spolupráce došlo v októbri minulého roka pre jeho antisemitské výroky. Firma nezverejnila, čo plánuje urobiť s nepredanými zásobami obuvi značky Yeezy.

Napriek týmto problémom výsledky v oblasti tržieb výrazne prekonali odhady analytikov. Tí počítali s ich poklesom o 4 %.

Čo sa týka výsledkov z pokračujúcich operácií, Adidas zaznamenal v 1. kvartáli stratu 24 miliónov eur, čo na akciu predstavuje 18 centov. V rovnakom období minulého roka vykázala firma zisk na úrovni 310 miliónov eur (1,60 eura/akcia).

Čo sa však týka zvyšného obdobia tohto roka, šéf spoločnosti Björn Gulden je optimista. Uviedol, že teniskám Terrace sa darí na všetkých trhoch, navyše, Adidas zvýšil produkciu obuvi Samba, Gazelle a Campus.

Gulden dodal, že rok 2023 bude ako celok plný výkyvov, bude to však prechodný rok. V ňom chce firma vybudovať silnú základňu pre "lepší rok 2024 a dobrý rok 2025, ako aj tie ďalšie".