Predaj plne elektrického športového vozidla Taycan vzrástol v sledovanom období o 11 % na 27.885 kusov.
Autor TASR
Stuttgart 25. októbra (TASR) - Nemecká automobilka Porsche v stredu oznámila nárast tržieb aj zisku za prvých deväť mesiacov 2023, keďže silný dopyt v Severnej Amerike a Európe jej pomohol vykompenzovať slabí predaj v Číne. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.
Výrobca luxusných automobilov vykázal za deväť mesiacov do konca septembra 2023 nárast prevádzkového zisku o 9 % na 5,5 miliardy eur, aj keď čelil dodatočným nákladom na uvedenie štyroch pripravovaných produktov na trh v budúcom roku.
Tržby spoločnosti v sledovanom období stúpli o 12,6 % na 30,13 miliardy eur, pričom dodávky áut sa zvýšili o 9,6 %.
Automobilka potvrdila svoju prognózu na rok 2023 a očakáva tržby v pásme 40 až 42 miliárd eur, pričom predpokladá odolnosť dopytu po luxusných vozidlách aj pri vysokej inflácii a neistých vyhliadkach globálnej ekonomiky.
Spoločnosť koncom septembra uviedla, že predpokladá dosiahnutie svojich prognóz napriek zvýšeniu úrokových sadzieb a neistým hospodárskym vyhliadkam v Číne, kde od januára do septembra zaznamenala pokles predaja o 12 %.
Predaj plne elektrického športového vozidla Taycan vzrástol v sledovanom období o 11 % na 27.885 kusov, čo signalizuje zotavenie sa z problémov v dodávateľskom reťazci pri zabezpečovaní niektorých komponentov.
Výrobca luxusných automobilov vykázal za deväť mesiacov do konca septembra 2023 nárast prevádzkového zisku o 9 % na 5,5 miliardy eur, aj keď čelil dodatočným nákladom na uvedenie štyroch pripravovaných produktov na trh v budúcom roku.
Tržby spoločnosti v sledovanom období stúpli o 12,6 % na 30,13 miliardy eur, pričom dodávky áut sa zvýšili o 9,6 %.
Automobilka potvrdila svoju prognózu na rok 2023 a očakáva tržby v pásme 40 až 42 miliárd eur, pričom predpokladá odolnosť dopytu po luxusných vozidlách aj pri vysokej inflácii a neistých vyhliadkach globálnej ekonomiky.
Spoločnosť koncom septembra uviedla, že predpokladá dosiahnutie svojich prognóz napriek zvýšeniu úrokových sadzieb a neistým hospodárskym vyhliadkam v Číne, kde od januára do septembra zaznamenala pokles predaja o 12 %.
Predaj plne elektrického športového vozidla Taycan vzrástol v sledovanom období o 11 % na 27.885 kusov, čo signalizuje zotavenie sa z problémov v dodávateľskom reťazci pri zabezpečovaní niektorých komponentov.