Výrobca luxusných áut uviedol, že jeho odbyt sa vlani zvýšil medziročne o 6,4 % na viac ako 2,5 milióna áut a tržby vzrástli o 9 % na 155,5 miliardy eur.
Autor TASR
Mníchov 14. marca (TASR) - Nemecká automobilová skupina BMW vo štvrtok oznámila, že v minulom roku zaznamenala nárast tržieb aj zisku, pričom elektrické vozidlá boli "kľúčovým ťahúňom jej rastu". TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Výrobca luxusných áut uviedol, že jeho odbyt sa vlani zvýšil medziročne o 6,4 % na viac ako 2,5 milióna áut a tržby vzrástli o 9 % na 155,5 miliardy eur.
Skupina BMW, ktorá zahŕňa aj značky Rolls-Royce a Mini, dosiahla svoje ciele pre rok 2023 napriek silnej konkurencii a nestabilným podmienkam, uvádza sa vo vyhlásení.
Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) stúpol o 32 % na 18,5 miliardy eur.
Čistý zisk však klesol zhruba o 34 % na niečo vyše 12 miliárd eur v dôsledku jednorazových nákladov spojených s konsolidáciou spoločného čínskeho podniku BMW BBA. Bez tohto jednorazového vplyvu by čistý zisk "bol medziročne vyšší", uviedla spoločnosť BMW.
Dodávky plne elektrických áut minulý rok vyskočili o 74 % na viac ako 375.000 kusov, čo predstavuje približne 15 % z celkového predaja, keďže globálny posun smerom k vozidlám s nižšími emisiami naberá tempo a konkurencia sa stupňuje.
A hoci nemecká automobilová skupina uviedla, že celkovo zaznamenala "vysoký dopyt po svojich produktoch, rozsah predaja jej plne elektrických vozidiel bol kľúčovým ťahúňom rastu v roku 2023".
BMW navrhuje vyplatiť akcionárom dividendu vo výške 6 eur na akciu, čo je pokles z 8,50 eura v predchádzajúcom roku, ale o niečo viac, ako očakávali analytici.
Skupina zverejní podrobné celoročné výsledky 21. marca.
"Zaznamenali sme silný rast a podstatne sme zvýšili naše percento plne elektrických vozidiel, pričom sme zlepšili našu prevádzkovú ziskovosť," povedal vo štvrtok generálny riaditeľ Oliver Zipse.
Výrobca luxusných áut uviedol, že jeho odbyt sa vlani zvýšil medziročne o 6,4 % na viac ako 2,5 milióna áut a tržby vzrástli o 9 % na 155,5 miliardy eur.
Skupina BMW, ktorá zahŕňa aj značky Rolls-Royce a Mini, dosiahla svoje ciele pre rok 2023 napriek silnej konkurencii a nestabilným podmienkam, uvádza sa vo vyhlásení.
Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) stúpol o 32 % na 18,5 miliardy eur.
Čistý zisk však klesol zhruba o 34 % na niečo vyše 12 miliárd eur v dôsledku jednorazových nákladov spojených s konsolidáciou spoločného čínskeho podniku BMW BBA. Bez tohto jednorazového vplyvu by čistý zisk "bol medziročne vyšší", uviedla spoločnosť BMW.
Dodávky plne elektrických áut minulý rok vyskočili o 74 % na viac ako 375.000 kusov, čo predstavuje približne 15 % z celkového predaja, keďže globálny posun smerom k vozidlám s nižšími emisiami naberá tempo a konkurencia sa stupňuje.
A hoci nemecká automobilová skupina uviedla, že celkovo zaznamenala "vysoký dopyt po svojich produktoch, rozsah predaja jej plne elektrických vozidiel bol kľúčovým ťahúňom rastu v roku 2023".
BMW navrhuje vyplatiť akcionárom dividendu vo výške 6 eur na akciu, čo je pokles z 8,50 eura v predchádzajúcom roku, ale o niečo viac, ako očakávali analytici.
Skupina zverejní podrobné celoročné výsledky 21. marca.
"Zaznamenali sme silný rast a podstatne sme zvýšili naše percento plne elektrických vozidiel, pričom sme zlepšili našu prevádzkovú ziskovosť," povedal vo štvrtok generálny riaditeľ Oliver Zipse.