Automobilka v auguste informovala, že jej problémy s dodávateľským reťazcom sa zmiernili, čo jej uľahčilo uspokojovanie dopytu po vozidlách.
Autor TASR
Mníchov 3. novembra (TASR) - Nemecká automobilka BMW v piatok oznámila nárast tržieb v 3. štvrťroku 2023, keďže ju podporili predaje drahších aj plne elektrických áut. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Tržby skupiny za tri mesiace do konca septembra 2023 vzrástli o 3,4 % na 38,5 miliardy eur.
Zisk skupiny pred zdanením (EBT) v 3. štvrťroku 2023 bol na rovnakej úrovni ako vlani, a to 4,06 miliardy eur. Marža EBT v sledovanom období dosiahla 10,6 %. Čistý zisk skupiny však klesol v 3. štvrťroku o 7,7 % na 2,93 miliardy eur z 3,175 miliardy eur rok predtým.
Automobilka v auguste informovala, že jej problémy s dodávateľským reťazcom sa zmiernili, čo jej uľahčilo uspokojovanie dopytu po vozidlách.
Predaj v tomto roku zatiaľ vzrástol o 5,1 %. Predaj plne elektrických vozidiel sa v 3. štvrťroku podieľal 15,1 % na celkovom predaji, čím prekonal koncoročný cieľ BMW vo výške 15 %.
Predaj BMW Group rástol v Amerike aj Európe, zatiaľ čo v Ázii bol na rovnakej úrovni ako v minulom roku. Celkový predaj sa v sledovanom období zvýšil o 5,8 % na približne 622.000 vozidiel. V Európe sa predalo v 3. štvrťroku 221.735 áut, o 12,9 % viac ako vlani, pričom v Nemecku odbyt stúpol o 12,4 % na 68.569 vozidiel.
V USA predaj vzrástol o 7,7 % na 92.218 vozidiel, ale v Číne klesol o 1,8 % na 214.565 kusov.
Tržby skupiny za tri mesiace do konca septembra 2023 vzrástli o 3,4 % na 38,5 miliardy eur.
Zisk skupiny pred zdanením (EBT) v 3. štvrťroku 2023 bol na rovnakej úrovni ako vlani, a to 4,06 miliardy eur. Marža EBT v sledovanom období dosiahla 10,6 %. Čistý zisk skupiny však klesol v 3. štvrťroku o 7,7 % na 2,93 miliardy eur z 3,175 miliardy eur rok predtým.
Automobilka v auguste informovala, že jej problémy s dodávateľským reťazcom sa zmiernili, čo jej uľahčilo uspokojovanie dopytu po vozidlách.
Predaj v tomto roku zatiaľ vzrástol o 5,1 %. Predaj plne elektrických vozidiel sa v 3. štvrťroku podieľal 15,1 % na celkovom predaji, čím prekonal koncoročný cieľ BMW vo výške 15 %.
Predaj BMW Group rástol v Amerike aj Európe, zatiaľ čo v Ázii bol na rovnakej úrovni ako v minulom roku. Celkový predaj sa v sledovanom období zvýšil o 5,8 % na približne 622.000 vozidiel. V Európe sa predalo v 3. štvrťroku 221.735 áut, o 12,9 % viac ako vlani, pričom v Nemecku odbyt stúpol o 12,4 % na 68.569 vozidiel.
V USA predaj vzrástol o 7,7 % na 92.218 vozidiel, ale v Číne klesol o 1,8 % na 214.565 kusov.