Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Ekonomika

Tržby cukrovinkárskeho koncernu Mondeléz v 2. kvartáli klesli

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Anna Staníková

Pod nepriaznivý vývoj tržieb sa podpísal nižší záujem zákazníkov o produkty firmy v dôsledku vysokých cien.

Chicago 31. júla (TASR) - Cukrovinkársky koncern Mondeléz International oznámil za 2. štvrťrok pokles tržieb aj zisku, pričom zisk klesol približne o tretinu. Pod nepriaznivý vývoj tržieb sa podpísal nižší záujem zákazníkov o produkty firmy v dôsledku vysokých cien, zisk potom zredukovali aj vyššie náklady. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.

Zisk spoločnosti Mondeléz International, do portfólia ktorej patria značky ako Milka, Oreo, TUC, Côte d'Or, Toblerone či 7Days, dosiahol v 2. štvrťroku 601 miliónov USD (555,25 milióna eur). Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka vykázala spoločnosť zisk 944 miliónov USD. Vývoj zisku ovplyvnili zvýšené náklady spoločnosti. Vzrástli náklady na dopravu, na propagáciu výrobkov a čiastočne zisk ovplyvnili aj zmeny v aktívach.

Pozornejšie sledovaný zisk po úprave o mimoriadne položky dosiahol na akciu 86 centov. Mondeléz tak prekonal očakávania trhov, keďže analytici počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 79 centov.

Tržby dosiahli 8,34 miliardy USD. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak klesli zhruba o 2 %. V tomto ukazovateli však cukrovinkárska spoločnosť zaostala za očakávaniami, keď analytici počítali s tržbami na úrovni 8,45 miliardy USD.

Ceny výrobkov firmy sa v priemere zvýšili o 4,7 %, objem predaja však klesol v 2. štvrťroku medziročne o 2,2 %. Zákazníci sa totiž pri neesenciálnych produktoch viac obzerali po lacnejších privátnych značkách.

(1 EUR = 1,0824 USD)