Prevádzkový zisk dosiahol 3,39 miliardy eur, čo v porovnaní s obchodným rokom predstavuje rast na viac než dvojnásobok. Prevádzková marža vzrástla z 11,2 % za rok 2020/2021 na 17,7 %.
Autor TASR
Bern 20. mája (TASR) - Švajčiarska klenotnícka spoločnosť Richemont zaznamenala za minulý obchodný rok rast čistého zisku o viac než 60 % a ešte prudšie vzrástol prevádzkový zisk, ktorý sa v porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom zvýšil na viac než dvojnásobok. Výsledky podporilo zvýšenie tržieb na historické maximum, keď oproti predchádzajúcemu roku vzrástli takmer o 50 %. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.
Spoločnosť, do ktorej portfólia patria značky Cartier, Montblanc, Piaget či Chloé, zaznamenala za obchodný rok 2021/2022, ktorý sa skončil 31. marca, čistý zisk 2,08 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to znamená rast o 61 %.
Prevádzkový zisk dosiahol 3,39 miliardy eur, čo v porovnaní s obchodným rokom predstavuje rast na viac než dvojnásobok. Prevádzková marža vzrástla z 11,2 % za rok 2020/2021 na 17,7 %.
Výsledky podporil celoročný výrazný rast tržieb. Tie vzrástli o 46 % na historické maximum 19,2 miliardy eur. Firma vyťažila najmä z toho, že vo všetkých regiónoch, v ktorých pôsobí, vzrástli jej tržby o dvojciferné hodnoty.
Vysoký dopyt zaznamenala spoločnosť Richemont najmä v regióne Amerík, kde tržby vzrástli až o 79 %. V regióne Ázia a Tichomorie sa zvýšili o 32 %, z toho v kontinentálnej Číne vzrástli o 20 %. Spoločnosti sa darilo aj v Európe, napriek slabšiemu počtu zahraničných turistov v dôsledku pandémie nového koronavírusu. Tržby za obchodný rok 2021/2022 vzrástli v tomto regióne o 51 %. Podobným tempom rástli aj tržby v regióne Blízky východ a Afrika.
Spoločnosť, do ktorej portfólia patria značky Cartier, Montblanc, Piaget či Chloé, zaznamenala za obchodný rok 2021/2022, ktorý sa skončil 31. marca, čistý zisk 2,08 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to znamená rast o 61 %.
Prevádzkový zisk dosiahol 3,39 miliardy eur, čo v porovnaní s obchodným rokom predstavuje rast na viac než dvojnásobok. Prevádzková marža vzrástla z 11,2 % za rok 2020/2021 na 17,7 %.
Výsledky podporil celoročný výrazný rast tržieb. Tie vzrástli o 46 % na historické maximum 19,2 miliardy eur. Firma vyťažila najmä z toho, že vo všetkých regiónoch, v ktorých pôsobí, vzrástli jej tržby o dvojciferné hodnoty.
Vysoký dopyt zaznamenala spoločnosť Richemont najmä v regióne Amerík, kde tržby vzrástli až o 79 %. V regióne Ázia a Tichomorie sa zvýšili o 32 %, z toho v kontinentálnej Číne vzrástli o 20 %. Spoločnosti sa darilo aj v Európe, napriek slabšiemu počtu zahraničných turistov v dôsledku pandémie nového koronavírusu. Tržby za obchodný rok 2021/2022 vzrástli v tomto regióne o 51 %. Podobným tempom rástli aj tržby v regióne Blízky východ a Afrika.