Tržby sa zvýšili o 3,4 % na 3,39 miliardy USD a aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania analytikov.
Autor TASR
San Francisco 31. mája (TASR) - Americký odevný reťazec Gap zlepšil odhad tohtoročných tržieb po tom, ako za 1. štvrťrok vykázal výsledky, ktorými prekonal očakávania. Podporili ich najmä rovnomenná značka Gap a značka Old Navy. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Spoločnosť uviedla, že za 1. kvartál dosiahla čistý zisk 158 miliónov USD (146,09 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka vykázala stratu na úrovni 18 miliónov USD. Zisk po úprave o jednorazové položky predstavoval na akciu 41 centov oproti strate 5 centov v 1. kvartáli minulého roka. Spoločnosť tak v tomto ukazovateli výrazne prekonala očakávania, keďže analytici počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 14 centov.
Tržby sa zvýšili o 3,4 % na 3,39 miliardy USD a aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania analytikov. Tí predpokladali, že tržby dosiahnu 3,29 miliardy USD. Tržby z kamenných obchodov vzrástli o 3 % a tržby z online predaja o 5 %, pričom tieto tržby sa na celkovom objeme tržieb podieľali 38 %.
Celkový objem tržieb vylepšili najmä značky Old Navy a Gap. V prvom prípade sa porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) zvýšili o 3 %, zatiaľ čo za rovnaké obdobie minulého roka medziročne o 1 % klesli. Aj v druhom prípade rast dosiahol 3 %.
Spoločnosti sa začína vyplácať nová stratégia, ktorá sa menej zameriava na propagáciu a pozornosť viac sústreďuje na skvalitňovanie sortimentu. V reakcii na výsledky za 1. štvrťrok firma Gap zlepšila odhad vývoja tržieb na celý tento rok. Pôvodne očakávala, že dosiahnu rovnakú úroveň ako za rok 2023, teraz predpokladá, že v porovnaní s minulým rokom vykážu mierny rast.
(1 EUR = 1,0815 USD)
Spoločnosť uviedla, že za 1. kvartál dosiahla čistý zisk 158 miliónov USD (146,09 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka vykázala stratu na úrovni 18 miliónov USD. Zisk po úprave o jednorazové položky predstavoval na akciu 41 centov oproti strate 5 centov v 1. kvartáli minulého roka. Spoločnosť tak v tomto ukazovateli výrazne prekonala očakávania, keďže analytici počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 14 centov.
Tržby sa zvýšili o 3,4 % na 3,39 miliardy USD a aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania analytikov. Tí predpokladali, že tržby dosiahnu 3,29 miliardy USD. Tržby z kamenných obchodov vzrástli o 3 % a tržby z online predaja o 5 %, pričom tieto tržby sa na celkovom objeme tržieb podieľali 38 %.
Celkový objem tržieb vylepšili najmä značky Old Navy a Gap. V prvom prípade sa porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) zvýšili o 3 %, zatiaľ čo za rovnaké obdobie minulého roka medziročne o 1 % klesli. Aj v druhom prípade rast dosiahol 3 %.
Spoločnosti sa začína vyplácať nová stratégia, ktorá sa menej zameriava na propagáciu a pozornosť viac sústreďuje na skvalitňovanie sortimentu. V reakcii na výsledky za 1. štvrťrok firma Gap zlepšila odhad vývoja tržieb na celý tento rok. Pôvodne očakávala, že dosiahnu rovnakú úroveň ako za rok 2023, teraz predpokladá, že v porovnaní s minulým rokom vykážu mierny rast.
(1 EUR = 1,0815 USD)