Dôvodom bolo zvýšenie cien.
Autor TASR
Amsterdam 25. októbra (TASR) - Holandský pivovarnícky koncern Heineken zaznamenal v 3. štvrťroku nárast tržieb, aj keď predal menej piva. Dôvodom bolo zvýšenie cien. A potvrdil svoj celoročný výhľad. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete dosiahla za tri mesiace do konca septembra 2023 nárast tzv. čistých tržieb o 4,5 % na 9,6 miliardy eur. Za deväť mesiacov od začiatku roka vykázala tržby 27 miliárd eur.
Objem predaného piva pritom v 3. kvartáli klesol o 4,2 %, pričom sa znížil vo všetkých regiónoch okrem Latinskej Ameriky, kde Heineken zaznamenal silný výkon v Brazílii a Mexiku. Analytici očakávali pokles objemu predaja o 4,3 %.
Výrobca najpredávanejšieho európskeho ležiaka Heineken, ako aj značiek Sol a Tiger, uviedol, že jeho tržby v 3. štvrťroku podporili vyššie ceny a spotrebitelia, ktorí uprednostnili drahšie ležiaky.
Celkovo boli tržby a objemy v uplynulom štvrťroku vo všeobecnosti v súlade s očakávaniami, pričom pokles objemu predaja v Afrike, na Blízkom východe a vo východnej Európe bol horší, ako sa očakávalo. Ale vykompenzovali ho lepšie objemy v Latinskej Amerike a Ázii a Tichomorí.
Generálny riaditeľ Dolf van den Brink vo vyhlásení uviedol, že Heineken zaznamenáva zlepšené objemové trendy na polovici svojich trhov a drží si trhový podiel na vyše polovici.
Heineken zopakoval svoju prognózu rastu prevádzkového zisku v roku 2023 medzi nulou a stredným jednociferným percentom, čím upokojil niektorých investorov, ktorí sa obávali, že spoločnosť bude musieť svoju prognózu opäť znížiť.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete dosiahla za tri mesiace do konca septembra 2023 nárast tzv. čistých tržieb o 4,5 % na 9,6 miliardy eur. Za deväť mesiacov od začiatku roka vykázala tržby 27 miliárd eur.
Objem predaného piva pritom v 3. kvartáli klesol o 4,2 %, pričom sa znížil vo všetkých regiónoch okrem Latinskej Ameriky, kde Heineken zaznamenal silný výkon v Brazílii a Mexiku. Analytici očakávali pokles objemu predaja o 4,3 %.
Výrobca najpredávanejšieho európskeho ležiaka Heineken, ako aj značiek Sol a Tiger, uviedol, že jeho tržby v 3. štvrťroku podporili vyššie ceny a spotrebitelia, ktorí uprednostnili drahšie ležiaky.
Celkovo boli tržby a objemy v uplynulom štvrťroku vo všeobecnosti v súlade s očakávaniami, pričom pokles objemu predaja v Afrike, na Blízkom východe a vo východnej Európe bol horší, ako sa očakávalo. Ale vykompenzovali ho lepšie objemy v Latinskej Amerike a Ázii a Tichomorí.
Generálny riaditeľ Dolf van den Brink vo vyhlásení uviedol, že Heineken zaznamenáva zlepšené objemové trendy na polovici svojich trhov a drží si trhový podiel na vyše polovici.
Heineken zopakoval svoju prognózu rastu prevádzkového zisku v roku 2023 medzi nulou a stredným jednociferným percentom, čím upokojil niektorých investorov, ktorí sa obávali, že spoločnosť bude musieť svoju prognózu opäť znížiť.