Spoločnosť poznamenala, že vývoj predaja neustále ovplyvňuje pretrvávajúca pandémia.
Autor TASR
Štokholm 15. júna (TASR) - Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 2. štvrťroku obchodného roka 2020/2021 prudký nárast tržieb vďaka zmierneniu blokád na zastavenie pandémie nového koronavírusu. Ale jeho príjmy zostali hlboko pod úrovňou z roka 2019.
Druhý najväčší odevný reťazec na svete v utorok uviedol, že jeho tržby sa za tri mesiace do konca mája 2021 zvýšili o 62 % na 46,51 miliardy švédskych korún (4,61 miliardy eur) z minuloročných 28,66 miliardy SEK. V lokálnych menách vzrástol obrat H&M v 2. kvartáli až o 75 %.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, očakávali nárast tržieb H&M v sledovanom období o 66 %. V porovnaní s obdobím marec - máj 2019 sa tržby H&M v uplynulom štvrťroku znížili o 19 %.
Spoločnosť poznamenala, že vývoj predaja neustále ovplyvňuje pretrvávajúca pandémia. Na začiatku 2. štvrťroka bolo dočasne zatvorených zhruba 1300 z celkového počtu približne 5000 obchodov H&M na celom svete. Zároveň mnohé otvorené obchody stále čelili obmedzeniam, ktoré sa týkajú otváracích hodín, počtu zákazníkov, a ďalším limitom.
Na hlavných trhoch reťazca, ako sú Francúzsko a Nemecko, boli obchody zatvorené nepretržite takmer počas celého 2. štvrťroka 2020/2021. A aj v máji, na konci kvartálu, na väčšine trhov H&M stále platili obmedzenia o počte zákazníkov a ďalšie reštrikcie. Len online predaj naďalej veľmi dobre rástol, aj keď sa obchody otvorili.
Pokiaľ ide o súčasný kvartál, reťazec uviedol, že tržby v období od 1. do 13. júna vzrástli oproti minulému roku o 35 % v lokálnych menách a o 2 % oproti roku 2019, teda pred opatreniami spojenými s ochorením COVID-19. Na väčšine trhov H&M však v júni stále platia obmedzenia, 13. júna bolo dočasne zatvorených približne 180 obchodov H&M.
(1 EUR = 10,0944 SEK)
Druhý najväčší odevný reťazec na svete v utorok uviedol, že jeho tržby sa za tri mesiace do konca mája 2021 zvýšili o 62 % na 46,51 miliardy švédskych korún (4,61 miliardy eur) z minuloročných 28,66 miliardy SEK. V lokálnych menách vzrástol obrat H&M v 2. kvartáli až o 75 %.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, očakávali nárast tržieb H&M v sledovanom období o 66 %. V porovnaní s obdobím marec - máj 2019 sa tržby H&M v uplynulom štvrťroku znížili o 19 %.
Spoločnosť poznamenala, že vývoj predaja neustále ovplyvňuje pretrvávajúca pandémia. Na začiatku 2. štvrťroka bolo dočasne zatvorených zhruba 1300 z celkového počtu približne 5000 obchodov H&M na celom svete. Zároveň mnohé otvorené obchody stále čelili obmedzeniam, ktoré sa týkajú otváracích hodín, počtu zákazníkov, a ďalším limitom.
Na hlavných trhoch reťazca, ako sú Francúzsko a Nemecko, boli obchody zatvorené nepretržite takmer počas celého 2. štvrťroka 2020/2021. A aj v máji, na konci kvartálu, na väčšine trhov H&M stále platili obmedzenia o počte zákazníkov a ďalšie reštrikcie. Len online predaj naďalej veľmi dobre rástol, aj keď sa obchody otvorili.
Pokiaľ ide o súčasný kvartál, reťazec uviedol, že tržby v období od 1. do 13. júna vzrástli oproti minulému roku o 35 % v lokálnych menách a o 2 % oproti roku 2019, teda pred opatreniami spojenými s ochorením COVID-19. Na väčšine trhov H&M však v júni stále platia obmedzenia, 13. júna bolo dočasne zatvorených približne 180 obchodov H&M.
(1 EUR = 10,0944 SEK)