Tržby koncernu za tri mesiace od apríla do júna 2018 v porovnaní vyskočili o 61 % na 80,92 miliardy CNY (10,18 miliardy eur) z 50,18 miliardy CNY v rovnakom období vlaňajška.
Autor TASR
Peking 23. augusta (TASR) - Čínska obchodná platforma Alibaba pokračuje v prudkej expanzii. Jej tržby v 1. kvartáli prebiehajúceho fiškálneho roka prudko stúpli a prekonali očakávania. Podporili ich kľúčové operácie v oblasti e-commerce a rýchlo rastúca cloudová divízia. Akcia internetového koncernu po zverejnení výsledkov posilnila.
Tržby koncernu za tri mesiace od apríla do júna 2018 v porovnaní vyskočili o 61 % na 80,92 miliardy CNY (10,18 miliardy eur) z 50,18 miliardy CNY v rovnakom období vlaňajška. Analytici počítali s tržbami na úrovni 80,75 miliardy CNY.
Čistý zisk však klesol o 41 % na 8,7 miliardy CNY alebo 3,3 CNY na akciu. Dôvodom boli jednorazové náklady na odmeny vo forme akcií pre zamestnancov Ant Financials, čo je firma, ktorá pre koncern prevádzkuje platobné služby a v ktorej má Alibaba podiel. Bez započítania jednorazových nákladov dosiahol zisk na akciu 8,04 CNY, pričom analytici predpovedali 8,15 CNY.
Tržby v kľúčovom segmente e-commerce stúpli o 61 % na 69,2 miliardy CNY. Tržby cloudovej divízie sa takmer zdvojnásobili na 4,7 miliardy CNY a divízie zábavy sa zvýšili o 46,4 % na 6 miliárd CNY.
Alibaba má aktuálne 576 miliónov aktívnych užívateľov svojich čínskych obchodných platforiem. V priebehu uplynulého štvrťroka ich počet vzrástol o 24 miliónov.
Akcia koncernu v predburzovom obchodovaní posilnila približne o 4 %.
(1 EUR = 7,9470 CNY)
Tržby koncernu za tri mesiace od apríla do júna 2018 v porovnaní vyskočili o 61 % na 80,92 miliardy CNY (10,18 miliardy eur) z 50,18 miliardy CNY v rovnakom období vlaňajška. Analytici počítali s tržbami na úrovni 80,75 miliardy CNY.
Čistý zisk však klesol o 41 % na 8,7 miliardy CNY alebo 3,3 CNY na akciu. Dôvodom boli jednorazové náklady na odmeny vo forme akcií pre zamestnancov Ant Financials, čo je firma, ktorá pre koncern prevádzkuje platobné služby a v ktorej má Alibaba podiel. Bez započítania jednorazových nákladov dosiahol zisk na akciu 8,04 CNY, pričom analytici predpovedali 8,15 CNY.
Tržby v kľúčovom segmente e-commerce stúpli o 61 % na 69,2 miliardy CNY. Tržby cloudovej divízie sa takmer zdvojnásobili na 4,7 miliardy CNY a divízie zábavy sa zvýšili o 46,4 % na 6 miliárd CNY.
Alibaba má aktuálne 576 miliónov aktívnych užívateľov svojich čínskych obchodných platforiem. V priebehu uplynulého štvrťroka ich počet vzrástol o 24 miliónov.
Akcia koncernu v predburzovom obchodovaní posilnila približne o 4 %.
(1 EUR = 7,9470 CNY)