Tržby sa v 2. kvartáli medziročne zvýšili o 3 % na 38,6 miliardy eur. Čistý zisk dosiahol 2,45 miliardy eur po 2,37 miliardy eur v rovnakom období vlani.
Autor TASR
Stuttgart 21. júla (TASR) - Dieselová aféra nezanechala stopy na hospodárskych výsledkoch nemeckého koncernu Daimler. Aj napriek škandálu zostáva podiel vozidiel s dieselovým motorom na celkovom predaji stabilný. Informovali o tom agentúry DPA a RTTNews.
Rekordné predaje divízie osobných áut boli motorom rastu tržieb Daimleru a viac než vykompenzovali pokles trhu nákladných vozidiel. Tržby sa v 2. kvartáli medziročne zvýšili o 3 % na 38,6 miliardy eur. Čistý zisk dosiahol 2,45 miliardy eur po 2,37 miliardy eur v rovnakom období vlani.
Negatívny vplyv na zisk mali rezervy na zvolávanie áut s airbagmi Takata a na výdavky v súvislosti s právnymi konaniami. Európska komisia (EK) udelila v utorok (19. 7.) koncernu pokutu vo výške 1 miliardy eur za kartelové dohody s piatimi ďalšími výrobcami nákladných áut. Prevádzková marža, to znamená podiel prevádzkového zisku (Ebit) na tržbách, klesla aj pre rezervy v súvislosti s problémovými airbagmi Takata na 6,4 % z 10,5 % v rovnakom období vlani.
Daimler v 1. polroku predal vyše 1 milióna vozidiel značiek Mercedes-Benz a Smart a jeho odbyt prekonal vďaka vysokému záujmu v Číne aj konkurenčné BMW.
Divízia nákladných áut zápasí s oslabením na dôležitých trhoch, ako sú USA, Brazília a Indonézia. Jej predaj sa v 2. kvartáli znížil na 108.300 zo 125.100 vozidiel v rovnakom období vlani. Tržby divízie klesli z 9,4 miliardy z 8,7 miliardy eur.
Rekordné predaje divízie osobných áut boli motorom rastu tržieb Daimleru a viac než vykompenzovali pokles trhu nákladných vozidiel. Tržby sa v 2. kvartáli medziročne zvýšili o 3 % na 38,6 miliardy eur. Čistý zisk dosiahol 2,45 miliardy eur po 2,37 miliardy eur v rovnakom období vlani.
Negatívny vplyv na zisk mali rezervy na zvolávanie áut s airbagmi Takata a na výdavky v súvislosti s právnymi konaniami. Európska komisia (EK) udelila v utorok (19. 7.) koncernu pokutu vo výške 1 miliardy eur za kartelové dohody s piatimi ďalšími výrobcami nákladných áut. Prevádzková marža, to znamená podiel prevádzkového zisku (Ebit) na tržbách, klesla aj pre rezervy v súvislosti s problémovými airbagmi Takata na 6,4 % z 10,5 % v rovnakom období vlani.
Daimler v 1. polroku predal vyše 1 milióna vozidiel značiek Mercedes-Benz a Smart a jeho odbyt prekonal vďaka vysokému záujmu v Číne aj konkurenčné BMW.
Divízia nákladných áut zápasí s oslabením na dôležitých trhoch, ako sú USA, Brazília a Indonézia. Jej predaj sa v 2. kvartáli znížil na 108.300 zo 125.100 vozidiel v rovnakom období vlani. Tržby divízie klesli z 9,4 miliardy z 8,7 miliardy eur.