Tržby koncernu L'Oreal, ktorý vlastní tiež známe značky Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani a Kiehls, vlani vzrástli o 10,9 % na 29,8 miliardy eur.
Autor TASR
Paríž 7. februára (TASR) - Francúzsky kozmetický gigant L'Oreal zaznamenal v minulom roku výrazný nárast predaja vďaka spotrebiteľom v Ázii a Tichomorí. Ale jeho čistý zisk okresali mimoriadne položky.
Presnejšie zisk francúzskeho výrobcu v roku 2019 klesol takmer o 4 % na 3,75 miliardy eur čiastočne v dôsledku odpisu z hodnoty značky Clarisonic (pre starostlivosť o pleť) v prvej polovici roka.
Tržby koncernu L'Oreal, ktorý vlastní tiež známe značky Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani a Kiehls, vlani vzrástli o 10,9 % na 29,8 miliardy eur.
Čo sa týka jednotlivých regiónov, najlepšie výsledky dosiahol koncern v Ázii a Tichomorí, pričom zvlášť v Číne zaznamenal "pozoruhodný koniec roka". Ale solídny rast vykázal aj v Južnej Kórei, Indii, Indonézii a Malajzii.
Tržby v Severnej Amerike však boli „ovplyvnené zlým výkonom pri predaji make-upov“.
V samotnom 4. štvrťroku 2019 tržby skupiny L'Oreal vzrástli o 11,4 % na 7,9 miliardy eur.
Pokiaľ ide o nový koronavírus, ktorý vypukol v Číne a ovplyvňuje najmä juhovýchodnú Áziu, skupina uviedla, že by mal mať len krátkodobý dosah na jej tržby v regióne, ktorý je najväčším motorom jej celkových tržieb.
Presnejšie zisk francúzskeho výrobcu v roku 2019 klesol takmer o 4 % na 3,75 miliardy eur čiastočne v dôsledku odpisu z hodnoty značky Clarisonic (pre starostlivosť o pleť) v prvej polovici roka.
Tržby koncernu L'Oreal, ktorý vlastní tiež známe značky Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani a Kiehls, vlani vzrástli o 10,9 % na 29,8 miliardy eur.
Čo sa týka jednotlivých regiónov, najlepšie výsledky dosiahol koncern v Ázii a Tichomorí, pričom zvlášť v Číne zaznamenal "pozoruhodný koniec roka". Ale solídny rast vykázal aj v Južnej Kórei, Indii, Indonézii a Malajzii.
Tržby v Severnej Amerike však boli „ovplyvnené zlým výkonom pri predaji make-upov“.
V samotnom 4. štvrťroku 2019 tržby skupiny L'Oreal vzrástli o 11,4 % na 7,9 miliardy eur.
Pokiaľ ide o nový koronavírus, ktorý vypukol v Číne a ovplyvňuje najmä juhovýchodnú Áziu, skupina uviedla, že by mal mať len krátkodobý dosah na jej tržby v regióne, ktorý je najväčším motorom jej celkových tržieb.