Americká sieť rýchleho občerstvenia už takmer dva roky zápasí s výkyvmi v tržbách v dôsledku čoraz tvrdšej konkurencie a slabého hospodárskeho rastu.
Autor TASR
Oak Brook 10. marca (TASR) - Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald's zaznamenala minulý mesiac pokles tržieb v kľúčových prevádzkach, už štvrtýkrát po sebe, a to výraznejší, ako jej predpovedali ekonómovia. Dôvodmi sú jednak konkurenčný tlak a tiež nepriaznivé počasie v USA, pre ktoré zákazníci zostali radšej doma. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Globálne tržby najväčšej siete rýchleho občerstvenia na svete v reštauráciách otvorených minimálne 13 mesiacov vo februári 2014 medziročne klesli o 0,3 %, pričom analytici očakávali, že sa znížia len o 0,1 %.
Ešte výraznejší pokles tržieb zaznamenal reťazec vo februári na domácom americkom trhu, a to o 1,4 %, zatiaľ čo analytici z Wall Street odhadovali, že sa jeho obrat v USA zníži o 0,6 %.
V Európe, ktorá je druhým najväčším trhom pre McDonald's, sa tržby reštaurácií otvorených dlhšie ako 13 mesiacov vo februári zvýšili o 0,6 %. To je lepší výsledok ako pokles európskych tržieb o 0,1 %, ktorý očakávali analytici. V ázijsko-tichomorskom regióne a na Blízkom východe však reťazec naopak dosiahol minulý mesiac horšie výsledky, a to pád tržieb o 2,6 % namiesto ich očakávaného zníženia o 1,1 %.
Americká sieť rýchleho občerstvenia už takmer dva roky zápasí s výkyvmi v tržbách v dôsledku čoraz tvrdšej konkurencie a slabého hospodárskeho rastu.
Globálne tržby najväčšej siete rýchleho občerstvenia na svete v reštauráciách otvorených minimálne 13 mesiacov vo februári 2014 medziročne klesli o 0,3 %, pričom analytici očakávali, že sa znížia len o 0,1 %.
Ešte výraznejší pokles tržieb zaznamenal reťazec vo februári na domácom americkom trhu, a to o 1,4 %, zatiaľ čo analytici z Wall Street odhadovali, že sa jeho obrat v USA zníži o 0,6 %.
V Európe, ktorá je druhým najväčším trhom pre McDonald's, sa tržby reštaurácií otvorených dlhšie ako 13 mesiacov vo februári zvýšili o 0,6 %. To je lepší výsledok ako pokles európskych tržieb o 0,1 %, ktorý očakávali analytici. V ázijsko-tichomorskom regióne a na Blízkom východe však reťazec naopak dosiahol minulý mesiac horšie výsledky, a to pád tržieb o 2,6 % namiesto ich očakávaného zníženia o 1,1 %.
Americká sieť rýchleho občerstvenia už takmer dva roky zápasí s výkyvmi v tržbách v dôsledku čoraz tvrdšej konkurencie a slabého hospodárskeho rastu.