Začiatkom mája spoločnosť predstavila plán reorganizácie svojho biznisu s cieľom spružniť chod firmy, znížiť náklady, získať viac zákazníkov a zabezpečiť stabilný rast tržieb a zisku.
Autor TASR
Oak Brook 8. júna (TASR) - Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald's oznámila za minulý mesiac pokles tržieb. Dôvodom sú horšie výsledky na významnom americkom a niektorých zahraničných trhoch. Pokles bol však miernejší, než očakávali ekonómovia, keď zníženie tržieb v USA vykompenzoval rast v Európe. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Najväčšia sieť rýchleho občerstvenia na svete uviedla, že tržby v reštauráciách otvorených minimálne 13 mesiacov klesli v máji o 0,3 %. To znamená pokles už 12. mesiac po sebe. Ekonómovia však počítali so znížením tržieb až o 0,9 %.
V USA zaznamenali tržby pokles o 2,2 % a ešte výraznejší, o 3,2 %, v regióne Ázia-Tichomorie, Blízky východ a Afrika. Naopak, v Európe spoločnosť zaznamenala rast o 2,3 %.
Dnešné oznámenie o vývoji tržieb za máj je jedným z posledných, keď McDonald's zverejnil mesačné výsledky. Od júla už bude zverejňovať len kvartálne tržby.
Začiatkom mája spoločnosť predstavila plán reorganizácie svojho biznisu s cieľom spružniť chod firmy, znížiť náklady, získať viac zákazníkov a zabezpečiť stabilný rast tržieb a zisku.
Súčasťou zmien je aj predaj ďalších reštaurácií, ktoré sa budú prevádzkovať formou franšízy. Do konca roku 2018 ich chce spoločnosť predať 3500. Celkový počet prevádzok, ktoré fungujú prostredníctvom franšízy, by sa tak mal zvýšiť zo súčasných 81 % na 90 %.
S cieľom spružniť riadenie firmy vedenie McDonald's rozhodlo aj o zmene organizačnej štruktúry, pričom firma už nebude deliť svoje trhové segmenty podľa geografických oblastí. Na základe novej organizačnej štruktúry, ktorá začne platiť od 1. júla, bude mať spoločnosť štyri trhové segmenty - domáci trh USA, vysokorastové trhy, ďalej tradičné trhy ako Nemecko a zvyšné trhy.
Najväčšia sieť rýchleho občerstvenia na svete uviedla, že tržby v reštauráciách otvorených minimálne 13 mesiacov klesli v máji o 0,3 %. To znamená pokles už 12. mesiac po sebe. Ekonómovia však počítali so znížením tržieb až o 0,9 %.
V USA zaznamenali tržby pokles o 2,2 % a ešte výraznejší, o 3,2 %, v regióne Ázia-Tichomorie, Blízky východ a Afrika. Naopak, v Európe spoločnosť zaznamenala rast o 2,3 %.
Dnešné oznámenie o vývoji tržieb za máj je jedným z posledných, keď McDonald's zverejnil mesačné výsledky. Od júla už bude zverejňovať len kvartálne tržby.
Začiatkom mája spoločnosť predstavila plán reorganizácie svojho biznisu s cieľom spružniť chod firmy, znížiť náklady, získať viac zákazníkov a zabezpečiť stabilný rast tržieb a zisku.
Súčasťou zmien je aj predaj ďalších reštaurácií, ktoré sa budú prevádzkovať formou franšízy. Do konca roku 2018 ich chce spoločnosť predať 3500. Celkový počet prevádzok, ktoré fungujú prostredníctvom franšízy, by sa tak mal zvýšiť zo súčasných 81 % na 90 %.
S cieľom spružniť riadenie firmy vedenie McDonald's rozhodlo aj o zmene organizačnej štruktúry, pričom firma už nebude deliť svoje trhové segmenty podľa geografických oblastí. Na základe novej organizačnej štruktúry, ktorá začne platiť od 1. júla, bude mať spoločnosť štyri trhové segmenty - domáci trh USA, vysokorastové trhy, ďalej tradičné trhy ako Nemecko a zvyšné trhy.