Predaj potravín vzrástol v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom o 2,2 %, zatiaľ čo predaj nepotravinárskeho tovaru klesol o 3,7 %.
Autor TASR
Berlín 31. októbra (TASR) - Tržby nemeckého maloobchodu v septembri klesli, keďže vysoká inflácia a úrokové sadzby naďalej tlmili spotrebiteľské výdavky. V medzimesačnom porovnaní sa znížili o 0,8 % po augustovom prepade o 1,2 %, ukázali v utorok predbežné údaje nemeckého štatistického úradu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Predaj potravín vzrástol v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom o 2,2 %, zatiaľ čo predaj nepotravinárskeho tovaru klesol o 3,7 %. Na medziročnej báze maloobchodné tržby v septembri klesli o 4,3 % po znížení o 2,3 % v predchádzajúcom mesiaci.
Podľa osobitných údajov štatistického úradu spotrebiteľské ceny v Nemecku v októbri spomalili medziročný rast na 3,8 % zo 4,5 % v septembri. Miera inflácie bola najnižšia od augusta 2021, k čomu prispel najmä pokles cien energií o 3,2 % v porovnaní s októbrom 2022.
Nálada nemeckých spotrebiteľov napriek tomu zostáva slabá, na čo poukázali minulý týždeň výsledky prieskumu poradenskej spoločnosti GfK a norimberského inštitútu NIM. Ich index spotrebiteľskej dôvery pre november sa dostal najnižšie od apríla, pričom klesol tretí mesiac po sebe. Dôvodom sú najmä ceny potravín a energií, ktoré znižujú kúpnu silu obyvateľstva. Podľa Rudolfa Bürkla z NIM to znamená, že súkromná spotreba v Nemecku nebude tento rok jedným z pilierov ekonomiky.
Predaj potravín vzrástol v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom o 2,2 %, zatiaľ čo predaj nepotravinárskeho tovaru klesol o 3,7 %. Na medziročnej báze maloobchodné tržby v septembri klesli o 4,3 % po znížení o 2,3 % v predchádzajúcom mesiaci.
Podľa osobitných údajov štatistického úradu spotrebiteľské ceny v Nemecku v októbri spomalili medziročný rast na 3,8 % zo 4,5 % v septembri. Miera inflácie bola najnižšia od augusta 2021, k čomu prispel najmä pokles cien energií o 3,2 % v porovnaní s októbrom 2022.
Nálada nemeckých spotrebiteľov napriek tomu zostáva slabá, na čo poukázali minulý týždeň výsledky prieskumu poradenskej spoločnosti GfK a norimberského inštitútu NIM. Ich index spotrebiteľskej dôvery pre november sa dostal najnižšie od apríla, pričom klesol tretí mesiac po sebe. Dôvodom sú najmä ceny potravín a energií, ktoré znižujú kúpnu silu obyvateľstva. Podľa Rudolfa Bürkla z NIM to znamená, že súkromná spotreba v Nemecku nebude tento rok jedným z pilierov ekonomiky.