Najväčšia potravinárska spoločnosť na svete uviedla, že za prvé tri mesiace roka dosiahla tržby na úrovni 21,3 miliardy CHF (17,78 miliardy eur), čo medziročne znamená rast o 1,4 %.
Autor TASR
Bern 19. apríla (TASR) - Švajčiarsky potravinársky koncern Nestlé zaznamenal za 1. štvrťrok rast tržieb nad 21 miliárd švajčiarskych frankov (CHF). Spoločnosť zároveň oznámila, že organický rast tržieb sa zrýchlil, k čomu prispel najmä zvýšený dopyt na kľúčovom čínskom trhu.
Najväčšia potravinárska spoločnosť na svete uviedla, že za prvé tri mesiace roka dosiahla tržby na úrovni 21,3 miliardy CHF (17,78 miliardy eur), čo medziročne znamená rast o 1,4 %. Organický rast (bez započítania vplyvu akvizícií, predaja aktív a kurzových vplyvov) predstavoval 2,8 %, zatiaľ čo v rovnakom kvartáli minulého roka 2,3 % a za celý minulý rok 2,4 %.
Z jednotlivých regiónov najvýraznejší rast tržieb zaznamenala Nestlé v Ázii, až 4,7 %. Prispela k tomu najmä Čína, kde dopyt zákazníkov ovplyvnili oslavy nového lunárneho roka, ktoré tento rok pripadli na marec. Čo sa týka produktov, rast vykázali prakticky všetky kategórie, najvýraznejší však zaznamenali divízie produktov pre domácich miláčikov, kávy a zdravej výživy.
Spoločnosť zároveň potvrdila svoj odhad vývoja tržieb na celý rok 2018. Ako uviedla, aj naďalej očakáva, že organický rast tržieb sa bude pohybovať v rozmedzí od 2 % do 4 %. Náklady na reštrukturalizáciu predpokladá okolo 700 miliónov CHF.
(1 EUR = 1,1979 CHF)
Najväčšia potravinárska spoločnosť na svete uviedla, že za prvé tri mesiace roka dosiahla tržby na úrovni 21,3 miliardy CHF (17,78 miliardy eur), čo medziročne znamená rast o 1,4 %. Organický rast (bez započítania vplyvu akvizícií, predaja aktív a kurzových vplyvov) predstavoval 2,8 %, zatiaľ čo v rovnakom kvartáli minulého roka 2,3 % a za celý minulý rok 2,4 %.
Z jednotlivých regiónov najvýraznejší rast tržieb zaznamenala Nestlé v Ázii, až 4,7 %. Prispela k tomu najmä Čína, kde dopyt zákazníkov ovplyvnili oslavy nového lunárneho roka, ktoré tento rok pripadli na marec. Čo sa týka produktov, rast vykázali prakticky všetky kategórie, najvýraznejší však zaznamenali divízie produktov pre domácich miláčikov, kávy a zdravej výživy.
Spoločnosť zároveň potvrdila svoj odhad vývoja tržieb na celý rok 2018. Ako uviedla, aj naďalej očakáva, že organický rast tržieb sa bude pohybovať v rozmedzí od 2 % do 4 %. Náklady na reštrukturalizáciu predpokladá okolo 700 miliónov CHF.
(1 EUR = 1,1979 CHF)