Opel prevzala vlani francúzska automobilka PSA od amerického koncernu General Motors.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 19. apríla (TASR) - Nemecká automobilka Opel zaznamenala v 1. štvrťroku 2018 mierne zlepšenie, aj napriek pretrvávajúcim sporom, ktoré sa týkajú plánov na reštrukturalizáciu. Uviedol to vo štvrtok šéf automobilky Michael Lohscheller pre ekonomický týždenník Wirtschaftswoche. "Tržby sa výrazne zlepšujú," citoval Lohschellera týždenník Wirtschaftswoche.
Opel pritom predal v 1. kvartáli 2017 medziročne o 25.000 áut menej, informoval Wirtschaftswoches. Podľa Lohschellera je za týmto poklesom situácia na britskom trhu, ktorý čelí neistote spojenej s brexitom. A tiež spomalenie odbytu na trhu v Turecku, ktorý rastie slabšie, než sa očakávalo.
Opel prevzala vlani francúzska automobilka PSA od amerického koncernu General Motors.
Automobilka chce investovať v Nemecku, ale tamojšie závody musia znížiť svoje náklady. Tie sú v niektorých prípadoch dvakrát vyššie ako v továrňach PSA, povedal Lohscheller.
Spor o plán úspor a redukciu nákladov v stratovej automobilke, sa stupňuje, pričom odbory obvinili predstavenstvo Opela a PSA z porušenia platovej dohody. Tri nemecké továrne, ktoré zamestnávajú 19.000 ľudí, majú aktuálne skrátený pracovný čas.
Odbory uvažujú o štrajku v nemeckých závodoch. Obávajú sa, že spoločnosť plánuje odstrániť pracovné miesta v rámci reštrukturalizácie. Podľa jedného z odborárov v závode Eisenach hrozí zrušenie 800 z celkového počtu 1800 miest. Ďalšie nemenované zdroje z odborového zväzu IG Metal hovoria o zrušení až 1000 miest.
Opel pritom predal v 1. kvartáli 2017 medziročne o 25.000 áut menej, informoval Wirtschaftswoches. Podľa Lohschellera je za týmto poklesom situácia na britskom trhu, ktorý čelí neistote spojenej s brexitom. A tiež spomalenie odbytu na trhu v Turecku, ktorý rastie slabšie, než sa očakávalo.
Opel prevzala vlani francúzska automobilka PSA od amerického koncernu General Motors.
Automobilka chce investovať v Nemecku, ale tamojšie závody musia znížiť svoje náklady. Tie sú v niektorých prípadoch dvakrát vyššie ako v továrňach PSA, povedal Lohscheller.
Spor o plán úspor a redukciu nákladov v stratovej automobilke, sa stupňuje, pričom odbory obvinili predstavenstvo Opela a PSA z porušenia platovej dohody. Tri nemecké továrne, ktoré zamestnávajú 19.000 ľudí, majú aktuálne skrátený pracovný čas.
Odbory uvažujú o štrajku v nemeckých závodoch. Obávajú sa, že spoločnosť plánuje odstrániť pracovné miesta v rámci reštrukturalizácie. Podľa jedného z odborárov v závode Eisenach hrozí zrušenie 800 z celkového počtu 1800 miest. Ďalšie nemenované zdroje z odborového zväzu IG Metal hovoria o zrušení až 1000 miest.