Podpísali sa pod to horšie výsledky na trhoch Číny a Severnej Ameriky.
Autor TASR
Paríž 27. októbra (TASR) - Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Rémy Cointreau zaznamenal v 2. kvartáli obchodného roka 2023/2024 pokles tržieb takmer o pätinu, pod čo sa podpísali horšie výsledky na trhoch Číny a Severnej Ameriky. Firma z tohto dôvodu zhoršila vyhliadky na celý obchodný rok. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Producent prémiového koňaku Rémy Martin a pomarančového likéru Cointreau uviedol, že v 2. kvartáli obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od júla do konca septembra, zaznamenala tržby na úrovni 379,2 milióna eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 17,1 %. Na organickej báze sa tržby znížili o 10,8 %.
V prípade celého 1. polroka dosiahli tržby 636,7 milióna eur. Na porovnanie, v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka vykázala firma tržby na úrovni 867,1 milióna eur. Na organickej báze zaznamenali pokles o 22,2 %, zatiaľ čo analytici počítali s poklesom o 21,2 %.
Tržby kľúčovej koňakovej divízie klesli v 1. polroku obchodného roka o viac než 30 %, pričom pri týchto výsledkoch poukázala spoločnosť na problémy v Severnej Amerike. Za samotný 2. kvartál zaznamenala firma pokles tržieb o 24,5 %. Naopak, tržby v divízii likérov vzrástli o 6,7 %, táto divízia sa však na celkových tržbách podieľa malou mierou.
Spoločnosť preto výrazne zhoršila vyhliadky vývoja tržieb za celý tento rok. Pôvodne počítala s tým, že v roku 2023/2024, ktorý sa skončí v marci, dosiahnu organické tržby zhruba minuloročnú úroveň, teraz však odhaduje, že v porovnaní s rokom 2022/2023 klesnú o 15 až 20 %.
Producent prémiového koňaku Rémy Martin a pomarančového likéru Cointreau uviedol, že v 2. kvartáli obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od júla do konca septembra, zaznamenala tržby na úrovni 379,2 milióna eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 17,1 %. Na organickej báze sa tržby znížili o 10,8 %.
V prípade celého 1. polroka dosiahli tržby 636,7 milióna eur. Na porovnanie, v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka vykázala firma tržby na úrovni 867,1 milióna eur. Na organickej báze zaznamenali pokles o 22,2 %, zatiaľ čo analytici počítali s poklesom o 21,2 %.
Tržby kľúčovej koňakovej divízie klesli v 1. polroku obchodného roka o viac než 30 %, pričom pri týchto výsledkoch poukázala spoločnosť na problémy v Severnej Amerike. Za samotný 2. kvartál zaznamenala firma pokles tržieb o 24,5 %. Naopak, tržby v divízii likérov vzrástli o 6,7 %, táto divízia sa však na celkových tržbách podieľa malou mierou.
Spoločnosť preto výrazne zhoršila vyhliadky vývoja tržieb za celý tento rok. Pôvodne počítala s tým, že v roku 2023/2024, ktorý sa skončí v marci, dosiahnu organické tržby zhruba minuloročnú úroveň, teraz však odhaduje, že v porovnaní s rokom 2022/2023 klesnú o 15 až 20 %.