Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Tržby Spotify v 3. štvrťroku prekonali odhady

Na archívnej snímke z 28. apríla 2021 logo aplikácie Spotify na obrazovke smartfónu. Foto: TASR - AP

Spoločnosť zaznamenala nárast predplatiteľov o 26 %, k čomu prispeli všetky regióny.

Štokholm 24. októbra (TASR) - Tržby švédskej firmy Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, v 3. štvrťroku 2023 prekonali očakávania trhu. Spoločnosť zaznamenala nárast predplatiteľov o 26 %, k čomu prispeli všetky regióny. Predpovedá tiež, že na konci roka dosiahne počet jej predplatiteľov 601 miliónov. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Spotify vykázala za 3. štvrťrok prevádzkový zisk 32 miliónov eur, prvý kvartálny zisk od roku 2021. Prispela k tomu vyššia hrubá marža a nižšie marketingové a personálne náklady.

Konkrétne, hrubá marža sa v období júl až september 2023 zvýšila na 26,4 %, čo je o 166 bázických bodov viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Spotify minula viac ako miliardu eur na budovanie svojho podnikania v oblasti podcastov, držala pevne pod kontrolou náklady, pričom začiatkom roka prepustila 6 % svojich zamestnancov a v júli zvýšila ceny svojich prémiových programov v niekoľkých krajinách. Aj vďaka tomu sa vrátila k zisku, ktorý za tri mesiace do konca septembra 2023 dosiahol 65 miliónov eur po strate 166 miliónov eur pred rokom.

Aj tržby spoločnosti stúpli, o 11 % na 3,36 miliardy eur z vlaňajších 3,04 miliardy eur a prekonali prognózy trhu na úrovni 3,33 miliardy eur.

Počet aktívnych používateľov v 3. štvrťroku vzrástol o 26 % na 574 miliónov, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne na 565,7 milióna osôb.

Počet prémiových odberateľov, ktorí tvoria väčšinu príjmov spoločnosti, vzrástol o 16 % na 226 miliónov, čo bolo tiež viac ako odhadovaných 223,7 milióna ľudí.

Spotify očakáva v posledných troch mesiacoch roka tržby 3,7 miliardy eur a 235 miliónov prémiových predplatiteľov. Analytici predpovedajú 232,4 milióna prémiových predplatiteľov a tržby 3,69 miliardy eur.