Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Tržby švédskeho maloobchodného reťazca H&M vo 4. štvrťroku klesli

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk - Hana Štefánková

Tržby H&M klesli v poslednom štvrťroku 2022/2023, čo predstavuje obdobie od septembra do konca novembra, o 4 %.

Štokholm 15. decembra (TASR) - Švédsky maloobchodný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v poslednom štvrťroku svojho obchodného roka 2022/2023 pokles tržieb v lokálnych menách, pričom tempo ich poklesu bolo o niečo výraznejšie, než sa čakalo. Informovala o tom agentúra Reuters.

Tržby H&M klesli v poslednom štvrťroku 2022/2023, čo predstavuje obdobie od septembra do konca novembra, o 4 %. Analytici s poklesom tržieb počítali, očakávali však, že dosiahne iba 3 %. Oznámený rozsah poklesu bol zároveň najvýraznejší od 3. štvrťroka minulého roka.

Na druhej strane, výsledný pokles tržieb je podstatne miernejší, než zaznamenala firma za mesiac september, keď nezvyčajne teplé počasie negatívne ovplyvnilo dopyt po jesennej a zimnej kolekcii. Vtedy klesli tržby o 10 %. Ako uviedli analytici zo spoločnosti Jefferies, situáciu podľa všetkého zlepšil návrat chladnejšieho počasia v októbri a novembri.

V domácej mene sa objem tržieb prakticky nemenil a dosiahol 62,6 miliardy švédskych korún (5,60 miliardy eur). Aj v tomto prípade však spoločnosť zaostala za očakávaniami. Výsledky za celý obchodný rok 2022/2023 zverejní H&M 31. januára budúceho roka.

(1 EUR = 11,18 SEK)