Bez započítania položiek mal Twitter upravenú stratu 8 centov na akciu, zatiaľ čo analytici mu predpovedali upravený zisk 14 centov na akciu.
Autor TASR
San Francisco 22. júla (TASR) – Americká sociálna sieť Twitter v piatok oznámila prekvapujúci pokles tržieb v 2. štvrťroku 2022 a vykázala stratu. Pripísala to tvrdej konkurencii zo strany spoločností Apple a TikTok na slabnúcom reklamnom trhu. Okrem toho vedie právny spor s Elonom Muskom, ktorý odstúpil od kúpy Twitteru za 44 miliárd USD (43,14 miliardy eur). TASR o tom informuje na základe správ Reuters a CNBC.
Tržby Twitteru v 2. štvrťroku klesli na 1,18 miliardy USD z 1,19 miliardy USD v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, pritom očakávali, že stúpnu na 1,32 miliardy USD.
Tržby z reklamy v sledovanom období vzrástli len o 2 % na 1,08 miliardy USD.
Sociálna sieť tak vykázala za 3. kvartál stratu 270,01 milióna alebo 35 centov na akciu po zisku 65,65 milióna USD alebo 8 centov/akcia v rovnakom období minulého roka.
Bez započítania položiek mal Twitter upravenú stratu 8 centov na akciu, zatiaľ čo analytici mu predpovedali upravený zisk 14 centov na akciu.
Twitter čiastočne obvinil z poklesu príjmov protivetry v reklamnom priemysle, ktoré sú spojené so širším náročným makroekonomickým prostredím, ako aj "neistotou súvisiacou s pripravovanou akvizíciou Twitteru spoločnosťou Elona Muska".
Twitter zažaloval Muska, ktorý upustil od ponuky na kúpu spoločnosti.
Zároveň čoraz obľúbenejší TikTok a technologický gigant Apple, získavajú väčší podiel na trhu v digitálnom reklamnom priestore.
(1 EUR = 1,0199 USD)
Tržby Twitteru v 2. štvrťroku klesli na 1,18 miliardy USD z 1,19 miliardy USD v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, pritom očakávali, že stúpnu na 1,32 miliardy USD.
Tržby z reklamy v sledovanom období vzrástli len o 2 % na 1,08 miliardy USD.
Sociálna sieť tak vykázala za 3. kvartál stratu 270,01 milióna alebo 35 centov na akciu po zisku 65,65 milióna USD alebo 8 centov/akcia v rovnakom období minulého roka.
Bez započítania položiek mal Twitter upravenú stratu 8 centov na akciu, zatiaľ čo analytici mu predpovedali upravený zisk 14 centov na akciu.
Twitter čiastočne obvinil z poklesu príjmov protivetry v reklamnom priemysle, ktoré sú spojené so širším náročným makroekonomickým prostredím, ako aj "neistotou súvisiacou s pripravovanou akvizíciou Twitteru spoločnosťou Elona Muska".
Twitter zažaloval Muska, ktorý upustil od ponuky na kúpu spoločnosti.
Zároveň čoraz obľúbenejší TikTok a technologický gigant Apple, získavajú väčší podiel na trhu v digitálnom reklamnom priestore.
(1 EUR = 1,0199 USD)