Výška zľavy musí byť vypočítaná z najnižšej ceny tovaru za posledných 30 dní pred zľavou, teda nie z poslednej predajnej ceny či inej predchádzajúcej ceny.
Autor TASR
Bratislava 23. novembra (TASR) - Tržby v online predajoch budú počas Black Friday dosahovať úroveň medzi 60 až 70 miliónmi eur. Medziročne pôjde o nárast o päť až desať percent. Obdobie veľkých zliav však so sebou prináša aj viaceré nástrahy aj napriek stále pomerne novej legislatíve, ktorá má spotrebiteľov účinnejšie chrániť. Informovala o tom spoločnosť Upgates.
"Nová legislatíva zmenila len niekoľko základných pravidiel, pričom snahou zákonodarcov bolo zakročiť proti veľkým hráčom, ktorí ceny produktov pred zľavovými akciami buď umelo navyšovali, alebo uvádzali ako pôvodné sumy, za ktoré sa produkt už dlho nepredával. Menších e-shopov, ktoré podnikajú poctivo, sa zmeny výrazne nedotkli," uviedol marketér Michal Benatzky s tým, že odporúča naďalej sledovať recenzie a historické ceny overovať cez porovnávacie portály.
Od 1. júla tohto roka totiž na Slovensku platí zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý upravuje aj uvádzanie falošných zliav. "Cieľom legislatívnych zmien bolo, aby si spotrebitelia boli vopred vedomí podmienok, za ktorých nakupujú a ich obchodné správanie nebolo ovplyvnené klamlivými praktikami," priblížila advokátka Natália Tunegová z Peterka & Partners.
Dodala, že je dôležité, aby si nové pravidlá komunikácie zliav správne vykladali aj predajcovia. Výška zľavy musí byť vypočítaná z najnižšej ceny tovaru za posledných 30 dní pred zľavou, teda nie z poslednej predajnej ceny či inej predchádzajúcej ceny.
Nástrahy, s ktorými sa počas akcií môžu ešte spotrebitelia stretnúť, sú napríklad vysoké poplatky za dopravu, ktoré nakoniec obchodníkom uvedenú vysokú zľavu znížia či pochybné podmienky vrátenia tovaru a záruky. Na stránkach niektorých e-shopov sa môžu objaviť aj odpočítavania ukončenia zliav.
"Časovač má za úlohu vytvárať na spotrebiteľov určitú formu tlaku a prinútiť ich k rýchlemu rozhodnutiu bez dlhého uvažovania. Impulzívne nákupy však spotrebiteľov zvyknú spätne mrzieť, preto nepodľahnite tlaku a takéhoto obchodníka si radšej dôsledne overte, kým nákup zrealizujete," uzavrel Benatzky.
"Nová legislatíva zmenila len niekoľko základných pravidiel, pričom snahou zákonodarcov bolo zakročiť proti veľkým hráčom, ktorí ceny produktov pred zľavovými akciami buď umelo navyšovali, alebo uvádzali ako pôvodné sumy, za ktoré sa produkt už dlho nepredával. Menších e-shopov, ktoré podnikajú poctivo, sa zmeny výrazne nedotkli," uviedol marketér Michal Benatzky s tým, že odporúča naďalej sledovať recenzie a historické ceny overovať cez porovnávacie portály.
Od 1. júla tohto roka totiž na Slovensku platí zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý upravuje aj uvádzanie falošných zliav. "Cieľom legislatívnych zmien bolo, aby si spotrebitelia boli vopred vedomí podmienok, za ktorých nakupujú a ich obchodné správanie nebolo ovplyvnené klamlivými praktikami," priblížila advokátka Natália Tunegová z Peterka & Partners.
Dodala, že je dôležité, aby si nové pravidlá komunikácie zliav správne vykladali aj predajcovia. Výška zľavy musí byť vypočítaná z najnižšej ceny tovaru za posledných 30 dní pred zľavou, teda nie z poslednej predajnej ceny či inej predchádzajúcej ceny.
Nástrahy, s ktorými sa počas akcií môžu ešte spotrebitelia stretnúť, sú napríklad vysoké poplatky za dopravu, ktoré nakoniec obchodníkom uvedenú vysokú zľavu znížia či pochybné podmienky vrátenia tovaru a záruky. Na stránkach niektorých e-shopov sa môžu objaviť aj odpočítavania ukončenia zliav.
"Časovač má za úlohu vytvárať na spotrebiteľov určitú formu tlaku a prinútiť ich k rýchlemu rozhodnutiu bez dlhého uvažovania. Impulzívne nákupy však spotrebiteľov zvyknú spätne mrzieť, preto nepodľahnite tlaku a takéhoto obchodníka si radšej dôsledne overte, kým nákup zrealizujete," uzavrel Benatzky.