Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 30. november 2024Meniny má Ondrej a Andrej
< sekcia Ekonomika

Tržby výrobcu luxusného tovaru LVMH v 2. kvartáli výrazne klesli

François-Louis Vuitton Foto: WINE EXPERT

Skupina luxusných značiek na svete, do ktorej patria napríklad Dior, Givenchy, Louis Vuitton, Guerlain či výrobca šampanského Dom Pérignon, uviedla, že jej celkové tržby v 2. štvrťroku klesli o 38 %.

Paríž 28. júla (TASR) - Pandémia nového koronavírusu a s ňou spojené opatrenia spôsobili veľký výpadok príjmov francúzskemu výrobcovi luxusného tovaru LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton LVMH.

Najväčšia skupina luxusných značiek na svete, do ktorej patria napríklad Dior, Givenchy, Louis Vuitton, Guerlain či výrobca šampanského Dom Pérignon, uviedla, že jej celkové tržby v 2. štvrťroku klesli o 38 % na 7,8 miliardy eur. Dôvodom bolo zatvorenie mnohých obchodov počas blokád spojených s pandémiou. Tvrdí však, že od júna už eviduje známky ožívania predaja.

Aj tzv. porovnateľný predaj, ktorý je očistený od menových výkyvov a akvizícií, sa v období apríl-jún výrazne znížil, medziročne o 37 %